به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید امیر مصباح با اشاره به انتشار فراخوان سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان از تیرماه امسال، یادآور شد: جشنواره امسال با مسئولیت اجرایی انجمن هنرهای نمایشی استان و به منظور رشد و توسعه تئاتر با توجه به هویت ایرانی، قومی، منطقه‌ای و جغرافیایی، از نهم تا دوازدهم آبان‌ماه امسال در رشت برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۵ اثر از سوی هنرمندان سراسر استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت با رأی هیئت انتخاب سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان متشکل از "ناصر ایزدفر"، "حمید ابراهیمی" و "مهرداد هنرمند"، هفت اثر بدون اولویت برای حضور در این دوره از جشنواره معرفی شدند.

مصباح تصریح کرد: "تئوری توطئه" به کارگردانی جواد لاله‌دوست از بندر انزلی، "سواران دریا" فاطمه مولودی از رودسر، "سپندارمز" نیما جهان‌بین، "پری" مهرداد آبسالان، "کیفر یا خیلی خیلی خصوصی" وحید درویشی، "الیور توئیست" محمد پورجعفری و "موبی دیک" مهیار وقاری از رشت، آثار راه یافته به سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان را تشکیل می‌دهند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: پوستر این دوره از جشنواره، ساعت 13 امروز (چهارشنبه، اول آبان) طی مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات این اداره‌کل رونمایی خواهد شد.

وی در پایان افزود: آئین اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان "بزرگداشت استاد فقید فرهاد پاک‌سرشت" همزمان با آئین افتتاح سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر گیلان، صبح روز پنجشنبه نهم آبان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود.