سرویس استان‌های هنرآنلاین: اولین جشنواره عکس کیش به همت موسسه جشنواره‌ها و مناسبت‌های کیش و موسسه فرهنگی هنری چشم شیشه‌ای کیش؛ با موضوع: کیش، نگاه نو؛ همزمان با بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش در سال ١٣٩٨ برگزار شد.

نادیا بخشنده مدیر میکا گالری کیش گفت: تعداد ٢٣٠٠ عکس از عکاسان کل کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از بین آنها ١٦٠٠ اثر که با موضوع جشنواره همسو بودند، ثبت و در  سه بخش اصلی، عکاسی با دوربین حرفه‌ای؛ عکاسی با تلفن همراه و عکاسان نوجوان زیر ١٨ سال مورد قضاوت داوران این جشنواره قرار گرفتند و در نهایت  ١٥٦ اثر در سه بخش برای دریافت جایزه، مورد داوری مجدد قرار گرفتند.

وی افزود: اولین جشنواره عکس کیش با دبیری آقای محمد ساطعی و هیئت داوران متشکل از خانم غوغا بیات، آقایان فرشید ابراهیمی، عباس دوست‌قرین و عباس ولدی، کار خود را در تاریخ نهم شهریور طی مراسم باشکوهی با اهدای جوایز و معرفی برندگان به پایان رساند.

بخشنده ادامه داد: پس از استقبال بی‌نظیر هنرمندان عزیز از اولین جشنواره عکس کیش و به پاس حضور چشمگیر هنرمندان کیش‌وند، بر آن شدیم که از ٦٤ عدد عکس برگزیده در بخش اصلی جشنواره، نمایشگاهی به مدت ٤ روز برگزار کنیم، با این امید که مورد توجه علاقه‌مندان و هنرمندان فرهیخته قرار گیرد و با حمایت همه هنر دوستان، گامی موثر در اقتصاد هنر این جزیره برداشته باشیم.

نمایشگاه عکس کیش روز سه‌شنبه ٢٣ مهرماه در گالری میکا افتتاح شد و این نمایشگاه به مدت ٤ روز از ساعت ١٩ تا ٢٢ برای بازدید عموم دایر خواهد بود.