به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دومین جشنواره سراسری داستان ایرانی در شهرستان شوشتر در سه بخش آزاد، حمایت از کالای ایرانی و کتاب برگزیده داستان کوتاه برگزار خواهد شد.

محمد جوروند اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، جریان‌سازی فرهنگی با زبان شیوای هنر داستان‌نویسی جهت حمایت از کالای ایرانی، نهادینه ساختن اهمیت فضای کار، تولید و تلاش جهت خدمت‌رسانی به مردم با زبان داستان و شناسایی استعدادها و ارزیابی توان ادبی کشور در حوزه‌ ادبیات داستانی است.

جوروند در ادامه گفت: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن‌‌ماه ۱۳۹۸ و برگزاری جشنواره در اسفندماه سال جاری خواهد بود.

وی در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره افزود: نویسندگان آثار خود را به دبیرخانه‌ جشنواره‌ سراسری داستان در قالب مینی‌مال (داستان کوتاه، کوتاه) ارسال نمایند و همچنین تعداد کلمات مجاز در داستان‌های ارسالی به‌ همراه نام داستان حداکثر ۱۵۰ کلمه باشد، هر نویسنده در هر بخش می‌تواند حداکثر پنج اثر ارسال کند، در بخش کتاب برگزیده، نویسندگان می‌توانند یک نسخه از کتاب نشر شده خود را سال ۹۷ و ۹۸ برای انتخاب ارسال نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: لازم به ذکر است مجموعه‌های ارسالی می‌بایست حاوی داستان‌های کوتاه نویسنده، حداکثر ۱۰۰۰ کلمه‌ای باشد و شخصیت‌ها، مکان‌ها و فضاهای ترسیم‌شده‌ احتمالی در داستان‌ها کاملاً ایرانی ـ اسلامی باشد و دبیرخانه‌ جشنواره از پذیرش غیر از داستان‌های کوتاه (داستان‌های بلند، رمان و ... ) معذور است.

محمد جوروند در ادامه اظهار کرد: دبیرخانه‌ جشنواره‌، آثاری را که در آن نوآوری در انتخاب طرح و شیوه‌ خلاقانه‌ ارائه‌ داستان وجود داشته باشد، در اولویت پذیرش قرار خواهد داد و دبیرخانه‌ جشنواره از پذیرش آثاری که در سایر جشنواره‌ها، همایش‌ها و ... حائز رتبه شده و یا در نشریات یا کتاب‌های مستقل به چاپ رسیده باشند، معذور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص نحوه ارسال آثار گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به صورت لوح فشرده در قالب Word با قلم ۱۴ BNAZANIN  تایپ شده به همراه مشخصات صاحب اثر شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، کد ملی، شماره تماس به آدرس خوزستان، شوشتر، اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه‌ نخستین جشنواره‌ی داستان  ایرانی ارسال و یا به نشانی اینترنتی  irdastaniran@gmail.com ارسال نمایند و با شماره تلفن‌های ۰۹۱۶۶۰۹۲۳۵۲ و  ۰۹۱۶۹۰۷۴۵۰۸ جهت هماهنگی تماس حاصل نمایند.

محمد جوروند در پایان افزود: حضور برگزیدگان در آیین اختتامیه جشنواره الزامی است و از نویسندگان در آیین پایانی جشنواره دعوت و با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی از آنان تقدیر خواهد شد.