سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این دیدار بر گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری این شهر تأکید و بیان کرد: یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها فعالیت‌های فرهنگی و هنری است که هم‌پوشانی بسیاری با این اداره کل دارد و امید داریم تا با همکاری‌های مشترک بتوانیم، رویدادهای فرهنگی و هنری فارس را در شأن استان فارس برگزار کنیم.

سهرابی ادامه داد: هر چند بازه زمانی کمی از عمر این دوره شوراهای اسلامی شهر مانده، اما می‌توان در همین مدت باقی مانده نیز فرهنگ و هنر شیراز را با همکاری یکدیگر به جایگاهی که شایسته این شهر است، برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: توانسته‌ایم پس از بیست سال دوباره جشنواره سینمای جوان را با حضور 11 استان در شیراز برگزار کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: بیست مهرماه بزرگداشت یاد روز حافظ را به صورت بین‌المللی با حضور شخصیت‌هایی همچون استاد ابراهیم دینانی، استاد مهدی الهی قمشه‌ای، استاد جلال‌الدین کزازی از ادبا و مهدی فلاح استاد خوشنویسی که تاکنون 10 بار قرآن را کتاب کرده است، برگزار خواهیم کرد. آبان‌ماه نیز شیراز میزبان جشنواره تئاتر فجر فارس خواهد بود. همچنین در آذرماه جاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب را خواهیم داشت.

سید عبدالرزاق موسوی نیز در این دیدار گفت: شورای اسلامی شهر شیراز، به دنبال آن است تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهادها، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در این شهر تقویت کنند. زیرا معتقدیم که شهرهایی همچون اضفهان و تبریز نباید از شیراز جلو بیفتند.

در پایان این دیدار بنا شد که هر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر شیراز، با معرفی نمایندگان خود، تفاهم‌نامه همکاری برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شیراز را منعقد کنند.

الهه بهرامی