سرویس استان‌های هنرآنلاین: فرزاد زاهدی، عضو انجمن موسیقی آمل و استان مازندران در این خصوص گفت: این ایده از دوره قبلی انجمن شکل گرفته بود و ما در انجمن فعلی و از سال قبل، جلسات زیادی را با حضور مدرسین و تحصیل‌کرده‌های موسیقی شهر برگزار کردیم.

زاهدی افزود: متأسفانه از آنجایی که موسیقی در مدارس ما تدریس نمی‌شود، وضعیت آموزش آن، از شرایط ایده‌آل و استاندارد کشورهای پیشرفته فاصله دارد.

دبیر انجمن موسیقی آمل تصریح کرد: دوستانمان در انجمن موسیقی مجدانه پیگیر این موضوع شدند و محسن رضایی از اعضای انجمن موسیقی مسئولیت کارگروه‌ها را بر عهده گرفت. با همت و حمایت اهالی دلسوز موسیقی شهر و نیز حمایت اداره فرهنگ و ارشاد آمل و اداره کل مازندران، این اتفاق به نتیجه فعلی رسیده است.

این مدرس موسیقی اذعان کرد: ما گروه‌هایی که تشکیل دادیم شامل کار گروه گیتار، پیانو، تار و سه تار، نی، سنتور، دف و تنبک و پرکاشن، ویولن و کمانچه، آواز ایرانی و محلی، موسیقی کودک، صداسازی پاپ، سلفژ و تئوری موسیقی است. شرایطی را برای انتخاب اعضای کارگروه در نظر گرفته بودیم و خوشبختانه مورد استقبال دوستان عزیزی قرار گرفت که در این حوزه دغدغه داشتند.

مدرس آموزشگاه موسیقی آوا اظهار کرد: امیدواریم با همت و حمایت این عزیزان و نیز متولیان هنر شهرستان، بتوانیم مشکلات موجود در حوزه تدریس موسیقی را رفع کنیم تا خانواده‌ها و علاقه‌مندان به موسیقی با خیالی آسوده جهت آموختن به آموزشگاه‌ها مراجعه کنند.