سرویس استان‌های هنرآنلاین: در این جلسه محسن مرعشی و نیما روحی، رئیس و نایب رئیس انجمن موسیقی شهرستان آمل مشکلات فعلی موسیقی شهر را بیان کرده و خواهان تعامل هر چه بیشتر ارگان‌های فرهنگی شهر با هنرمندان عرصه موسیقی و خصوصاً انجمن موسیقی شده‌اند.

مرعشی در این باره اظهار کرد: نظر به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد و وزارتخانه در حوزه مالی بودجه قابل توجهی جهت حمایت از اهالی هنر و فرهنگ ندارند، این توقع از شهرداری، شورا و سازمان آن وجود دارد که با توجه به تعاریف بودجه‌های فرهنگی سازمان خود، در حمایت از هنر و فرهنگ، بهتر و کارآمدتر دیده شوند.

وی افزود: هرچند انجمن موسیقی قدردان همین حمایت‌های انجام شده نیز است، اما این‌ها کافی نیست و ما نیاز به تعامل بیشتر و برنامه‌های منسجم‌تری داریم.

 مرعشی مطالبات انجمن موسیقی آمل را این‌گونه بیان کرد: شفاف‌سازی ابعاد حمایت‌های شهرداری و سازمان فرهنگی و شورا از برنامه‌های موسیقی شهرستان، تعامل این نهادها با انجمن موسیقی در استفاده از هنرمندان موسیقی شهرستان جهت اجرا در مراسم ارگانی، استفاده از قطعات و ترانه‌های هنرمندان آملی در جشن‌ها و مراسم مختلف به جهت معرفی بهتر آن‌ها و نیز آشنایی بیشتر مخاطبان با این آثار، حفظ حرمت هنرمندان در نحوه پرداخت حمایت‌های مالی و تسریع در انجام این امر، مشورت با انجمن موسیقی در جلوگیری از موازی کاری و تداخل اجراهای موسیقی در سطح شهرستان، حمایت از انجمن موسیقی و کارگروه‌های آن در برگزاری ورکشاپ‌ها و مستر رده‌های فصلی جهت ارتقاء سطح آموزش مدرسان، جلوگیری از نصب بنر کنسرت‌های سایر شهرستان‌ها در آمل به جهت حمایت از هنرمندان بومی و نیز شرکت‌های کنسرت گذار داخلی از مهم‌ترین خواسته‌های انجمن است.

نیما روحی نیز در این باره گفت: جلسه خوبی بود و امیدواریم با پیگیری انجمن و همکاری شهرداری و شورا و سازمان فرهنگی، شاهد اتفاقات بهتری در حوزه موسیقی شهرستان آمل باشیم.

روحی ادامه داد: به جز موضوع شفاف شدن بودجه انجمن‌های هنری که بنا به توضیحات مهندس رسولی فعلاً امکان‌پذیر نیست، در سایر موارد، هم ایشان و هم جناب جمشید پناه و نیز جناب امیرنیا قول همکاری داده‌اند.

مدیر آموزشگاه هنرهای زیبا تصریح کرد: طبق صحبت‌های انجام شده در جلسه امروز، انجمن طرح‌های پیشنهادی خود را در حیطه موسیقی به سازمان خواهد داد و یا از ردیف بودجه سازمان فرهنگی و یا با کمک و حمایت شورا؛ به مرحله اجرا خواهد رسید. هر چند به گفته دوستان، سقف حمایت‌های شهرداری در این حوزه محدود است و طبعاً این موضوع طرح‌های ما را نیز در انجمن محدود خواهد کرد و نمی‌توانیم به برنامه‌های کلان استانی و کشوری فکر کنیم!