سرویس استان‌های هنرآنلاین: در این نشست صابر سهرابی، پس از شنیدن دغدغه‌ها و دیدگاه‌های اعضای ستاد گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم مسأله نفوذ فرهنگ غرب است که از طریق حامل‌های رایانه‌ای سمعی و بصری همچون بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌ها توانسته تا محرمانه‌ترین بخش زندگی ما یعنی خانواده نفوذ پیدا کند که گاه خودمان نیز به این نفوذ نادانسته کمک کرده‌ایم.

سهرابی ادامه داد: یکی از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسبانی و نگاهداشت محصولات و برنامه‌های فرهنگی و هنری است و ما وظیفه داریم تا در این راستا با هنجارشکنان و کسانی که به هر نوع آثار فرهنگی و هنری را کپی یا مورد خدشه قرار می‌دهند برخورد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: گیم نت‌ها، کلوب‌ها، رسانه‌های دیجیتال و ... بخشی از فعالیت‌های سازمانی ما هستند؛ بخشی که این روزها جامعه ما از خردسال تا کهن‌سال با آن درگیرند؛ که البته نفوذ فرهنگی نیز در این بخش بیش از سایر بخش‌هاست.

رئیس ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری ضمن اشتباه دانستن پخش فیلم در سوپری‌ها اضافه کرد: مسئولان بالادستی و مردم باید آگاه باشند که این مسأله سبب شده است تا فیلم‌های کپی‌رایت یا غیرمجاز با قیمت‌های ارزان‌تر عرضه شوند که علاوه بر تخریب آثار فرهنگی و هنری سمعی و بصری، زمینه ساز گسترش نفوذ فرهنگی غرب در جامعه خواهد شد.

صابر سهرابی گفت: امید است که همه دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا بتوانیم فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را گسترش دهیم.

ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری با هدف حمایت از آثار صوتی و تصویری و نظارت و بازرسی، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان رئیس این ستاد، نماینده دادستان انقلاب اسلامی، نماینده حوزه هنری انقلاب اسلامی، نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده سازمان صنعت معدن تجارت، نماینده ناجا، نماینده اداره کل اطلاعات، نماینده اصناف مرتبط، در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

همچنین تیم بازرسی این ستاد نیز در سطح استان و شهرستان‌ها از نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ناجا و نماینده اصناف مرتبط  شکل می‌گیرد.

 

الهه بهرامی