سرویس استان‌های هنرآنلاین: حمید رضا اکبری شروه در نشست عوامل اجرایی جایزه ادبی لیراو بیان کرد: این جایزه به‌طور مستقل برگزار می‌شود و وابسته به جایی نیست و عوامل اجرایی دارد که برای این جایزه تصمیم می‌گیرند.

او افزود: در یکی از سایت‌ها درج شده که این جایزه هیئت مدیره‌ای ندارد اما این موضوع نشان از بی اطلاعی مدیران آن سایت دارد!

اکبری ادامه داد: در این دوره نیز ما از یک نویسنده و شاعر که در کنار لیراو بوده‌اند، همچون گذشته تجلیل به عمل خواهیم آورد و همچنین از ناشر فعالی که در دو سال گذشته در حوزه ادبیات خوب فعالیت داشته، نیز تقدیر خواهیم کرد.

مؤسس جایزه ادبی لیراو اظهار کرد: ما در لیراو به اسپانسری که بخواهد جریان ادبی مستقل ما را مصادره کند، روی خوش‌نشان نمی‌دهیم و در کل هدف ما در لیراو، شناساندن چهره‌های جدید ادبی به جامعه هدف است. این درهمی‌های ما بیشتر به خاطر تجلیل از فعالان ادبی است که ذکر آن رفت.

اکبری شروه تصریح کرد: دبیر سیزدهمین دوره این جایزه سرکار خانم نشمیل کرباسیان است که خود از اصحاب قلم و نویسنده بوده و همچنین نویسندگان فارسی زبان خارج از کشور نیز چون دوره‌های گذشته می‌توانند برای این جایزه اثر ارسال کنند. همچنین بنا به سیاست‌های این جایزه بهترین داوران را نیز انتخاب کرده‌ایم که مانند گذشته در روز درهمی همراه با اسامی برگزیده‌ها اعلام خواهند شد.