به گزارش هنرآنلاین، این هنرمند برجسته کُرد چند سالی بود که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد که سرانجام صبح امروز سه شنبه بعد از چند ماه جدال با سرطان در بیمارستان کوثر سنندج جان به جانآفرین تسلیم کرد. مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این هنرمند ساعت ۱۸ عصر امروز در قطعه هنرمندان بهشت محمدی سنندج برگزار می‌شود.

انجمن خوشنویسان ایران در نخستین کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که ۱۱ و ۱۲ تیر امسال در سنندج برگزار شد نشان درجه یک هنری را که معادل دکترای هنر است به استاد محمد صابر صابر تقدیم کرد.

به گزارش ایرنا، این نشان درجه استاد تمامی خوشنویسی بود و از آنجا که استاد صابر در بیمارستان بستری بود، همسرش برای دریافت این نشان دعوت شد. استاد محمد صابر صابر در سال ۱۳۲۴ در سقز به‌ دنیا آمد و در سال ۱۳۵۱ در انستیتو هنر تهران فارغ‌التحصیل شد و از دوران کودکی زیر نظر استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فرا گرفت و بعد از ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشت به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به "ابوسعید" خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می‌کند.

در سال ۱۳۶۱ با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ‌الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر کردند و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده داشت. در سال ۱۳۶۸ موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی و در سال ۱۳۷۴ مدرک درجه ۲ هنری به او اعطا می‌شود.

تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش و پرورش استان کردستان و تربیت و فراهم سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری حاصل سال‌ها تلاش این استاد است.