سرویس استان‌های هنرآنلاین: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تشریح این طرح، ادامه داد: کمیته شهر خلاق فرهنگ و هنر در هر شهر با ریاست فرماندار، نایب رئیسی شهردار و دبیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور روسای ادارات شهرستانی به ویژه اداره فرهنگی و هنری همچون میراث فرهنگی و حضور کارشناسان خبره حوزه‌های فرهنگی و هنری، طرح‌های خلاقانه در حوزه فرهنگ و هنر را بررسی و ارائه خواهند کرد.

مهدی رنجبر افزود: هر شهر با توجه به پیشینه، زیرساخت‌ها، هنرمندان و علاقه‌مندان حداکثر در سه رشته مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند طرح‌های خود را ارائه کند.

او اضافه کرد: شهری که به عنوان شهر خلاق هنر و فرهنگ انتخاب شود،مورد حمایت‌های همه جانبه مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

این مسئول هنری فارس، خاطرنشان کرد: با توجه به این که تمام شهرستان‌های فارس دارای پیوست فرهنگی و هنری هستند و همچنین تکثر اقوام و خرده فرهنگ‌ها، آیین‌ها، سنت‌های بومی متفاوت در گستره جغرافیایی فارس، امید داریم که شهرهای فارس با در این جشنواره درخشان‌ترین عناوین را کسب کند.

رنجبر گفت: این جشنواره باعث خواهد شد تا هم خرده فرهنگ‌ها و آیین‌های فرهنگی و هنری هر منطقه شناسایی و معرفی شوند و هم هنرمندان و فرهنگیان هر شهر جایگاه خود را در سطح شهرستان، استان و کشور بهتر بشناسند.

لازم به ذکر است که فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها تنها تا ١٠ مردادماه جاری فرصت خواهند داشت تا معرفی اولیه طرح‌های شهر خلاق فرهنگ و هنر خود را ثبت کنند.

 

الهه بهرامی