سرویس استان های هنرآنلاین: این آیین با حضور شاعرانی از شمال استان فارس، امام جمعه آباده، دبیران جشنواره ملی شعر رضوی، مدیران اداره ارشاد شمال استان فارس، شعرای آئینی و اهالی ادب شهرستان آباده و جمعی از مسئولین همراه بود.

این جشنواره با آیین درود دانش آموزان آباده‌ای، آیین حمل کلام‌الله و نمایش پرچم همراه با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی خراسانی، امام جمعه آباده با حضور در این آیین با اشاره به حدیثی گفت: شعر وقتی آیینی شد و در مدح بزرگان و ستارگان عامل باشد، برکت زندگی را به دنبال خواهد داشت.

آرین رزمجویی، مدیر گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس پس از اهدای سلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مردم شمال فارس گفت: تا پیش از این استان کرمان میزبان جشنواره های شعر رضوی بود که امسال با رایزنی های صورت گرفته، توانستیم این جشنواره شعر کلاسیک رضوی را در فارس اجرا کنیم؛ که با توجه به استقبال گسترده مردم فارس از رویداد فرهنگی و ادبی، از سال دیگر کل جشنواره شعر رضوی در فارس برگزار خواهد شد.

مدیر گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره شعر کلاسیک رضوی در تمام ادوار در این دوره بود که لازم است بدانید در این بین بیشترین آثار ارسالی شاعران فارسی نیز از شهرهای شمالی فارس بود.

آرین رزمجویی ادامه داد: شعر یکی از هنرهای زیبا و دوست داشتنی است که از حس و حال درونی شاعر برمی خیزد و آن گاه که شیرینی واژگان در ظرفی از معنویت ریخته شود، شیرینی بیشتری خواهد داشت؛ و شعر رضوی از این گونه شعرهاست.

اجرای سرود در وصف امام هشتم توسط گروه سرود کریم اهل بیت(ع) آباده، نقاره زنی، مولودی خوانی، کتابت نام امام رضا(ع) توسط خوشنویس صاحب سبک آباده ای، حمیدرضا ابراهیمی(کاتب) که با ناخن کتابت می کند و شعرخوانی شاعران برجسته شمال فارس شامل عباس عباس زاده، ناهید فلاحت پیشه، ناصر ظهیری، محمداسماعیل دانشور، محمدحسین ترابی و سمیه تورجی و همچنین شعر خوانی دکتر غلامرضا کافی، دکتر رضا علی اکبری و فاطمه فاضلی به عنوان میهمان ادامه پیدا کرد.

پایان بخش آیین پایانی جشنواره شعر کلاسیک رضوی چهارسوی فارس، شمال فارس، آباده نیز اهدای لوح تقدیر و جوایز برگزیدگان شامل ناهید فلاحت پیشه، عباس عباس زاده، ناصر ظهیری، محمداسماعیل دانشور، محمدحسین ترابی و سمیه تورجی بود.

نکوداشت احد ده‌بزرگی در شیراز

770860_orig

همزمان با آیین پایانی جشنواره شعر کلاسیک رضوی، نکوداشت احد ده‌بزرگی نیز برگزار می‌شود.

"تشریف آفتاب"، نکوداشت شاعر آیینی استاد احد ده‌بزرگی است که از سری برنامه‌های نخستین جشنواره ملی شعر رضوی برگزار خواهد شد.

این آیین روز چهارشنبه ١٩ تیرماه جاری ساعت ١٧:٣٠ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

 

 

الهه بهرامی