سرویس استان‌های هنرآنلاین: صابر سهرابی درباره برنامه‌های هفته قلم گفت: پشتوانه اصلی وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های گروهی، فرآورده‌های قلم نویسندگانی است که با نگارش نوشته‌های متنوع، اخبار، گزارش‌ها، مقالات، نمایشنامه‌ها، فیلمنامه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و نیز مطبوعات را تغذیه می‌کند. از این رو می‌توان گفت که هنر نویسندگی، ضروری‌ترین و عالی‌ترین هنر است. پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: "قلم، نعمتی بزرگ از سوی پروردگار است. اگر قلم نبود، سیاستی و دیانتی استوار نمی‌شد و زندگی خوشی در روزگار نبود."

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه برنامه‌های آیین هفته قلم با همکاری انجمن اهل قلم فارس و فرهنگ و ارشاد استان برگزار می‌شود، افزود: آیین هفته قلم با برنامه‌های متنوع ادبی همراه است و تحت عنوان "یادگار عمر" برای ادای احترام و تکریم به اهالی قلم و نویسندگان فقید و درگذشته استان فارس از یکشنبه شانزدهم تیرماه جاری، ساعت ١٧ در قطعه هنرمندان دارالرحمه شیراز با حضور جمعی از بزرگان حوزه فرهنگ؛ ادب و هنر برگزار می‌شود.

سهرابی گفت: در ادامه این رویداد فرهنگی، برنامه‌ای با نام "سرزمین شعر" نیز در راستای شعرخوانی شاعران استان در عمارت هفت خوان، روز سه شنبه هجدهم تیرماه جاری ساعت ١٨ در نظر گرفته شده است و همچنین، رونمایی از رمان "برگ هیچ درختی" نوشته صمد طاهری نیز به همراه جشن امضاء برای چهارشنبه ١٩ تیر ماه جاری و ساعت ١٨ در مجتمع فرهنگی "بوک لند" اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان افزود: مراسم "فریاد شعر" که نکوداشت زنده‌یاد استاد ناصر امامی هست به میزبانی سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ساعت ١٧ پنجشنبه ٢٠ تیر ماه جاری برپا خواهد شد که در روزهای آتی نیز فعالیت‌های دیگری در نظر گرفته شده که متعاقبا اعلام خواهد شد.

الهه بهرامی