سرویس استان‌های هنرآنلاین: آرش ممتاز نویسنده،طراح و اجراگر این پرفورمنس در استیتمنت این نمایش آورده است: در طبیعت به اشتباه راه رفت/ غرور را بالا کشید صنعت در دست گرفت/ چشم دوخت به مرگ درخت/ فارغ از اندیشه نفس از باد دزدید/ و حیاتش را باخت/ او انسان بود اشرف مخروبات/ با ورود انسانی نفس بریده و هراسان از چندگانگی در خود با چاقویی سفید رنگ به تمثیل از جنس استخوان و پوششی از نماد صلح بر روی سر و صورت که بیانگر نوع نگاه، تفکر و بیان اوست، با پایی برهنه که نشان از دوستی و لمس طبیعت است این اجرا آغاز شد.

هم زیستی عاشقانه موجودات، اعتماد آن‌ها به طبیعت و امنیت از با هم بودن با در آغوش کشیدن درخت، ورود دست انسان به طبیعت که همواره گرایشش به طمع و مصرف‌گرایی به دلیل تکبری برخاسته از رشد صنعت است با بهره‌مندی از ثمره درخت و شکستن شاخه‌های آن و سودجویی بشر از محیط زیست با تخریب و نابودی اکوسیستم از بخش‌های دیگر این اجرا بود.

در آخر با حکم رانی صنعت بر بشر به دلیل وابستگی به دست آفریده‌هایش، سجده بر درختی از جنس زباله و پلاستیک که خود بیان از زوال زمین دارد پایان یافت.

ممتاز درباره انگیزه اجرای این نمایش بیان کرد: فعالیت‌های پراکنده هنری و تجربه چند سال سفر با هدف شناخت هویت، حاصل همکاری با فصلنامه بین‌المللی گیلگمش شد، که نخستین مجله سبز میراث و گردشگری است و با تهیه از کاغذ سنگ در انتشارش هیچ درختی قطع نمی‌شود.

او افزود: توسعه پایدار که اساس فصلنامه گیلگمش است، موجب تولید محتوا، فعالیت و شرکت در نمایشگاه‌هایی با موضوعات گردشگری، میراث فرهنگی و محیط زیست شد. در نتیجه نگرش به احترام گذاردن به محیط طبیعی و درک مرگ تدریجی بشر با زندگی ماشینی انگیزه‌ای شد تا موضوع نمایشگاه طراحی "درخت امید زندگی" خانم محبوبه امینی را بهانه‌ای کنم و با همکاری پر مهر سرکار خانم نادیا بخشنده مدیریت گالری میکا در افتتاحیه این نمایشگاه فرصتی برای بیان مطلبی با این هنر پیدا کنم.