سرویس استان‌های هنرآنلاین: کارگاه آموزشی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه نمایش تخت حوضی در ارائه مضامین اجتماعی , اخلاقی , مذهبی , عرفانی و سیاسی، با حضور استاد داوود فتحعلی بیگی دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی و کانون نمایش‌های آیینی و سنتی کشور در شیراز برگزار می‌شود.

استاد نادر شهسواری سرپرست گروه تئاتر شهر افزود : استاد فتحعلی بیگی دبیر جشنواره  بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی جهت دیدار و بازدید از تمرین نمایش "پاتیل شاه و حمزه قلی" به کارگردانی بنده که جهت حضور در جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی و اجرای عموم در حال آماده سازی است  و همچنین برگزاری این کارگاه به دعوت انجمن هنرهای نمایشی غپفارسبا عنوان آموزشی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه نمایش تخت حوضی در ارائه مضامین اجتماعی , اخلاقی , مذهبی , عرفانی و سیاسی به شیراز سفر نمودند.

وی در ادامه افزود: این کارگاه دوروزه در دو نوبت صبح و عصر، روزهای چهارشنبه ١٢ تیر و پنجشنبه ١٣ تیرماه در تالار غزل مجموعه فرهنگی و هنری حافظ میزبان گروه‌های آیینی و سنتی استان فارس خواهد بود که در این کارگاه ضمن بررسی این‌گونه نمایشی شاهد پخش فیلم‌های از آثار پیشین نمایش‌های سنتی خواهیم بود.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان جهت شرکت در این کارگاه می‌توانند از طریق دفتر انجمن هنرهای نمایشی اقدام کنند.

استاد داوود فتحعلی بیگی متولد سال ١٣٢٩ در سلطانیه زنجان است. وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در زمینه‌های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و پژوهشگری فعالیت داشته و مدرس دانشگاه نیز است. فتحعلی بیگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمایشی است و در سال ١٣٨٠ موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری)‌ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

از جمله نمایش‌های او نگارش و کارگردانی نمایش "کسی که سر دهد اول(حر)"، زنجان؛ ١٣٥٦ نگارش و کارگردانی نمایش"برخورد"؛ زنجان؛ ١٣٥٧ نگارش و کارگردانی نمایش"تخت و خنجر"؛ تهران، تالارسنگلج؛ ١٣٦٣-١٣٨٠ نگارش و کارگردانی نمایش"الماس چاقو فروش"؛ تهران، تالار سنگلج؛ ١٣٦٥ نگارش و کارگردانی نمایش"سلطان مبدل"؛ تهران،تالار مهراب؛ ١٣٦٦ نگارش و کارگردانی نمایش "میرزا عبدالطمع و جنگ جهانی"؛ تهران، تالار مهراب؛ ١٣٦٨ نگارش و کارگردانی نمایش "چشم تنگ"؛ تهران، تالار سنگلج؛ ١٣٦٩، تئاتر پارس ١٣٧٣ کارگردانی نمایش"مواظب کلاهت باش" نوشته محمدحسین ناصربخت؛ تهران،تالار مهراب؛ ١٣٧٦ نگارش و کارگردانی نمایش"میرزا فرفره"؛ تهران، تئاتر پارس؛ ١٣٧٧ نگارش و کارگردانی نمایش"نمایش ممنوع"؛ تهران،تالار سنگلج؛ ١٣٧٧ نگارش و کارگردانی نمایش"عروسی دختر شاه پریان با حاکم ملایر"؛ تهران، تئاتر پارس؛ ١٣٧٧ و ... است.

 الهه بهرامی