سرویس استان‌های هنرآنلاین: فراخوان این جشنواره به زودی منتشر خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده در فراخوان، ثبت نام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دبیر کارگروه استانی ساماندهی مد و لباس و دبیر سومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس در این نشست، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه‌اندازی بخش مد و لباس و برگزاری جشنواره‌هایی در این زمینه به دنبال آن است، تا با ساماندهی مد و لباس، ضمن حمایت از طراحان و هنرمندان این هنر، زمینه شکوفایی و رونق آن را در جهت سبک زندگی ایرانی و اسلامی فراهم کند.

صابر سهرابی ادامه داد: استان فارس که خواستگاه تمدنی فرهنگ و هنر ایران زمین به شمار می‌آید، دارای تنوع فرهنگی متفاوتی است و  همین امر زمینه ساز پوشش‌های متفاوت و متنوعی در فارس شده است و این خود نشان می‌دهد که فارس باید در این زمینه پیشرو، جریان ساز و سرآمد باشد.

دبیر سومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس افزود: در راستای حمایت از طراحان مد و لباس و با نگاه به نوع سبک زندگی، سومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس به همت مؤسسه مد و لباس نگاه نو مهسا حاجی میرصادقی در هفته عفاف و حجاب، برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این جشنواره با جشنواره‌های پیشین از رشد کیفی بیشتر و بهتری برخوردار است و تلاش داریم تا با برگزاری موفق این جشنواره، سال آتی بتوانیم جشنواره را به صورت منطقه‌ای یا کشوری برگزار کنیم.

دبیر کارگروه استانی مد و لباس فارس خاطرنشان کرد: امید داریم که بتوانیم در این امر به گونه‌ای ظاهر شویم تا به عنوان الگویی در برگزاری جشنواره‌ها به ویژه مد و لباس ایرانی و اسلامی در کشور ظاهر شویم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: فراخوان این جشنواره به زودی منتشر خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده در فراخوان، ثبت نام کنند.

مهدی رنجبر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست، گفت: در حاشیه این جشنواره برنامه‌های جنبی همچون کارگاه‌های طراحی و دوخت لباس و بررسی تخصصی آثار از دیدگاه تندرستی و سلامت، زیباشناسی و هنر پرداخته خواهد شد.

 

الهه بهرامی