سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه نگاه جامعه فرهنگی و هنر قبل از هر چیز به کتاب است، اظهار کرد: خانواده بزرگ فرهنگ و هنر، اهالی قلم و رسانه‌های جمعی همه در جایی به یک نقطه مشترک می‌رسند و آن نیز مرکز ثقلی به نام کتاب و خواندن است. شاید رسالت هنرمندان و اهالی قلم در این راستا یعنی ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب‌های فاخر به مردم بیش از دیگر گروه‌ها باشد.

صابر سهرابی با تأکید بر اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یک الگوی مناسب برای ترویج کتابخوانی است، اضافه کرد: خبر برگزاری نهمین دوره جشنواره رضوی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، وزارت ارشاد و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) منتشر شده است و این نشان می‌دهد که جشنواره کتابخوانی رضوی در هشت دوره گذشته تجربه موفقی بوده و جای خود را در میان عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی گسترده است.

این مقام فرهنگی در استان فارس جشنواره کتابخوانی رضوی را از برکت وجود امام رضا (ع) در ایران دانست و خاطرنشان کرد: تلاش جمعی برای آشنا کردن هرچه بیشتر مردم با این جشنواره و دعوت برای خواندن کتاب‌های فاخر و آموختن سیره و منش رضوی، به‌گونه‌ای وظیفه تمامی افرادی است که در جایگاهی تأثیرگذار قرار گرفتند که در این میان نقش دوستداران فرهنگ و هنر، هنرمندان، اهالی قلم و انجمن‌های مردمی ترویج فرهنگ کتاب تأثیرگذارتر است.

صابر سهرابی با تأکید بر اینکه، جشنواره ملی شعر رضوی نیز آغاز شده است، گفت: برگزاری این دو جشنواره در کنار یکدیگر به پویایی هر دو کمک خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان با بیان اینکه مشارکت اهالی فرهنگ و هنر در ترویج جشنواره‌های رضوی ضروری است، گفت: از تمامی هنرمندان، فرهنگوران، اصحاب رسانه و نویسندگان و شاعران دعوت می‌کنم که با مشارکت خود در جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج آن، زمینه حضور حداکثری مردم استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) را رقم بزنند.

 

الهه بهرامی