سرویس استان‌های هنرآنلاین: نشست خبری شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان سرو ناز دوشنبه ٢٣اردیبهشت‌ با حضور مسئولان ملی و استانی در هنر شهر آفتاب شیراز برگزار شد.

جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر مسئولان استانی و ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران به منظور همکاری‌های دوجانبه برگزار می‌شود.

این جشنواره در سه حوزه مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود که بخش فیلم آن دارای دو بخش ملی و منطقه‌ای است که در بخش ملی آثار سینما اقتباس با رویکرد پیوند ادبیات و سینما به رقابت می‌پردازند.

اتفاق ملی در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان سروناز عنوان کرد: استان فارس در تولید فیلم‌های سینمایی و کوتاه در سینمای کشور تأثیرگذار بوده است و باید در این زمینه پیشگام شود و میزبانی برای هنرمندان سراسر کشور باشد.

جشنواره سروناز

صابر سهرابی عنوان داشت: رویدادی که در شهریورماه رقم زده خواهد شد، اتفاقی ملی است که پس از ٢٣ سال به همت انجمن سینمای جوان به فارس رسیده است.

مدیرکل ارشاد فارس بیان کرد: انجمن سینمای جوان پس از آموزش و تولید تلاش کرد با برگزاری جشنواره‌هایی در سراسر کشور اهداف خود را دنبال کند.

در این نشست از پوستر این جشنواره نیز رونمایی شد.

 

الهه بهرامی