به گزارش هنرآنلاین، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری در این مراسم گفت: امروز روز بزرگی است، امروز روز بلند آوازه ای است. امروز به نام نامی خلیج فارس نامدار شده، نامی که می باید به احترامش ایستاد و تعظیم کرد. چرا که خلیج فارس برای ما تمام ایرانیان در همیشه تاریخ و برای هر آزاد اندیشی که دل در گرو فرهنگ و تمدنی عظیم و قدیم دارد، گنجینه ی خاطره هاست.

حسینی ادامه داد: خلیج فارس نه یک نام بلکه سرآغاز حکایت سرفرازی و پیروزی است و نه یک عنوان بلکه دریچه ای است برای شناخت سرزمینی که مردمانش به تفاوت هر رنگ و زبان و از هر اقلیم و قومی که بوده اند این آبی آسمانی را سفره ی پربرکت دوستی و تعامل دانسته و می دانند. از این خلیج تا ابد فارس نه تنها کالا و تجارت که اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم فکر و فرهنگ به اقصای عالم رفته است و دُر و مروارید علم و هنر را برآورده و امواج بلند غیرت و رشادت را رفعت داده است. فرزندان عزیز ایران، گوهرهای درخشان و ارزشمند خلیج فارس، گل های پاک بوشهر میراث داران امین و راویان راستین این نام و نشانید.

12345

معاون امور هنری افزود: خلیج فارس با هر جزر و مدش گویا معلمی است که می ایستد و می نشیند و به شما نگاه می کند. چشم انتظار شماست که بسان همیشه تاریخ مایه مباهات و سربلندی اش باشید، آن را مایه ی صلح و پیوند و نماد رحمت و نعمت بدانید و اگر نامحرمی دست به تطاولش گشود و حرمت آبی پاکش را ندانست چونان تمام غیرتمندان تاریخ از امامقلی خان و رییسعلی تا شهدای با عزت دفاع مقدس به صیانت و حفاظتش قد برافرازید این روز را با سلامی گرم و برآمده از جان آغاز می کنیم.