به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی، معاون هنری و محمد اله یاری فومنی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در بازدید از هنرستان دخترانه بوشهر، از معلمان این هنرستان قدردانی کردند.

همچنین زنگ خلیج فارس با حضور معاون امور هنری در روز ملی خلیج فارس در مدرسه تیزهوشان فرزانگان بوشهر به صدا درآمد.

سید مجتبی حسینی در این مراسم گفت: وطن از دیربازِ تاریخ، بن مایه ی پربسامدِ آفرینش های هنری و تم غالبِ مخلوقات ادبی بوده است. تعلقِ سرزمینی، نه منحصر به ادب و هنر، که خمیرمایه ی بالذاتی است که در هر ملت و هر مردمی، مشترک است و ایران به واسطه ی دیرینگی تاریخی و کهن تمدنی، ریشه های انس و الفتش، بیشتر در جان مشتاق مردمانش گره خورده است. بزرگ سرزمینی که در هزاره های پشتِ سر، هرچند، چندان همتا نداشته است اما همواره از کید و کمین اهریمنان، در رنج  و دشواری به سر برده است و چه بسیار وقت ها که فاتحِ هماوردها و نبردهای بزرگ و کوچک بوده و گاه پاره هایی از جغرافیایش را به ناگواری از دست داده و آب و آبادی هایی از سایه مام سربلند وطن دور افتاده است.

در چهارجنبِ خاک پاک ایرانِ امروز، کوه و رود و جنگل و کویر و دریا به مرزبانی سرکرده اند و هر کدام در شناسنامه وطن نام ونشانی دارند که با حضورشان، ایران، ایرانِ بلند آوازه خواهد بود.

4(1)

حسینی در ادامه گفت: "خلیج فارس" نشان نیلگونی است در جنوب ایران، یادآور کهن تمدنِ پارس و سند قدمت مردمانی است که تاریخ ساز و تمدن آفرین بوده اند. ایرانیان، در طول تاریخ، به فرهیختگی، آب را، که آبادانی قصه های کهن و زادگاه اساطیر بوده است؛ گرامی داشته اند. این گرانمایگی در لابه لای افسانه ها و در متون تارخی ملی و جهانی چنان مشهود و مکشوف است  که تصرفِ این هویت سرزمینی را محال می سازد و خورشید این آفتاب چندان چشمگیر که اندک ابرهای جعلی، نمی تواند اعتباری برای خویش دست و پا کنند و قطعاً به ناتوانی و عجز از دست و پا خواهد افتاد. "خلیج فارس" بدین وصف، حقیقتی گواراست که قدم در قلمرو هنر گذاشته است و این آمیختگی چنان سزاوار است که می توان ادعا کرد که جز به اعجاز هنر و ادبیات، خلیج فارس به این وجه از تعلق و تقدس دست نمی یافت. در جهانِ شریف هنرِ امروزِ ایران اسلامی، خلیج فارس، مضمون متکثری است که تأکید بر آن در وجوهِ متمایز هنرهای فردی و گروهی، همچون موسیقی، شعر و ترانه و اشکال و احجام تجسمی، مؤید غلبه ی حس میهن پرستی و دفاع از هویت ملی است که اصالت و فضیلت آن بسیار بارها در کلام خداوندگارِ حکیم و فرمایش منتخبانش مؤکد شده است. بر این باورم، آفرینش هر اثر هنری بدین حال و احوال نه فقط آفرینش زیبایی ها که ثبت شناسه ای دیگر در اصالتِ هویت سرزمینی ایرانیان است. این رویکرد مقدس، چنان نشاط بخش و مغتنم است که باید به شادمانی و شور، مجال تداوم و تسریِ آن در آئینه ی زلالِ جان و جهان هنرمندان این مرز و بوم جاودانه شود. تقدیس دلاوران وطن پرستی که در طول تاریخ، خاصه در هشت سالِ دفاع مقدس، مؤمنانه به سربلندی نام و نشان خلیج فارس به تقدیم جان کوشیده اند، امیدوارم، حسن ختام این نامه و آبرویِ خدمتگزارِ هنر و هنرمندان این مرز و بوم باشد.