سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: "نمایشگاه دستخط ۳ " توسط شهرداری صدرا، شرکت عمران شهر جدید صدرا و موسسه فرهنگی هنری آوای ایرانی و انجمن خوشنویسان و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، ساعت چهار عصرِ شنبه هفتم اردیبهشت ماه جاری با حضور بزرگان هنر خوشنویسی در شهر صدرا، مجموعه شهر سبز (گرین لند)؛ برپا خواهد شد.

صابر سهرابی با دعوت از تمام هنرجویان، مدرسان، رسانه‌ها و علاقه‌مندان هنر خوشنویسی برای استفاده از این نمایشگاه و برنامه‌های جنبی به عنوان امکانی مناسب جهت فراگیری مباحث تئوری و عملی حرفه‌ای؛ اعلام داشت: مراسم استقبال از استاد امیرخانی، استاد شیرازی و استاد ملک‌زاده، نیز پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۶ عصر در محل فرودگاه شیراز انجام می‌شود.

این مدیر فرهنگی استان با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی، بازتاب ذوق و اندیشه و به بیانی حکایت رابطه تنگاتنگ انسان با زندگی است، خاطرنشان کرد: خط خوش در حصار صفحات کاغذ و رابطه صمیمانه کلمات و حروف متولد شده و اوج آن در بستر فرهنگ و تمدن به‌ویژه جهان اسلام ظهور پیدا می‌کند و چنین است که خوشنویسی در کشورهای اسلامی همچون ایران تنها آزمون ذوق نمی‌شود، بلکه شناسنامه خلقیات مردم می‌گردد که می‌بایست در پی باز شناختن هر یک از این ابعاد قدم برداشت و بازگشتی به اصل بی‌پیرایگی و انتزاعی آن کرد.

سهرابی درباره آیین یاد شده افزود: کارگاه‌های آموزشی خط نستعلیق توسط استاد صندوق آبادی، نایب رئیس شورای عالی و استاد پارس مهر در زمینه قطعه‌سازی در روزهای یکشنبه و دوشنبه در محل شهر سبز شهرک صدرا است که البته ساعات دقیق کارگاه‌های آموزشی نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: آیین گشایش "نمایشگاه دستخط ۳، ساعت چهار عصرِ شنبه هفتم اردیبهشت ماه جاری در شهر صدرا، مجموعه شهر سبز (گرین لند) تعیین گردیده و همچنین نشست پرسش و پاسخی نیز به منظور ارتقاء سطح دانش در حوزه شناختی هنر خوشنویسی توسط استاد شیرازی و استاد ملک‌زاده در محل گرین لند؛ برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

نشست پرسش و پاسخ استادان برجسته خوشنویسی در شیراز برگزار می‌شود

نشست پرسش و پاسخ با حضور استاد علی شیرازی و استاد مجتبی ملک‌زاده در شیراز برگزار می‌شود.

استاد علی شیرازی و استاد مجتبی ملک‌زاده، دو تن از بزرگان عرصه خوشنویسی کشور، نشست پرسش و پاسخی را در زمینه خوشنویسی برگزار می‌کنند.

این نشست پرسش و پاسخ روز یکشنبه ٨ اردیبهشت ماه جاری در حاشیه نمایشگاه خوشنویسی ٣ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از این کلاس ساعت ١٥ روز یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری به محل برگزاری نمایشگاه واقع در شهرک صدرا، مجموعه سرزمین سبز مراجعه کنند.

 

الهه بهرامی