سرویس استان‌های هنرآنلاین: با توجه به پایان فراخوان جایزه ادبی لیراو با نام عطر شالیزار، حمیدرضا اکبری شروه مؤسس جایزه ادبی لیراو در این خصوص گفت: تصمیم گرفته شد بخش داستان از شعر جدا شود و دلیل این بود که داستان نویسان بهتر دیده شوند. همچنین بتوانیم داستان‌خوانی را نیز در برنامه داشته باشیم.

 اکبری هدف این جایزه را معرفی چهره‌های جدید به جامعه ادبی ایران دانست.

او ادامه داد: لیراو صدای ادبیات مستقل ایران زمین است که تاکنون توانسته چندین دوره این جایزه را با کمک علاقه‌مندان واقعی ادبیات برگزار کند.

اکبری تصریح کرد: به امید خدا و همکاری دوستان دورهمی بعدی را در خوزستان و یا بوشهر برای شناسایی ادبیات جنوب و شناسایی چهره‌های جدید برگزار خواهیم کرد.

 شروه خاطرنشان کرد: پس از داوری و انتخاب نفرات برگزیده، تاریخ دقیق برگزاری دورهمی عطر شالیزار توسط دبیر این دوره از جایزه اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که آثار شاعران شرکت کننده در این دوره از جایزه در کتابی منتشر خواهد شد.

دکتر فریبا براتی دبیر این دوره از جایزه ادبی لیراو نیز گزارشی از روند داوری این دوره ارائه کرد.

دکتر براتی ضمن تشکر از عوامل همراه، راجع به مراحل مختلف داوری گفت: کل شعرهای رسیده از شاعران شمالی داخل و خارج از کشور به دبیرخانه‌ ۲۲۶۹ شعر بوده‌ است. شعرهای رسیده از شهرستان‌ها درصد بسیار بالاتری نسبت به مرکز استان‌ها داشته و از شمالی‌های ساکن کشورهای مختلف نیز شعر جهت شرکت به این جایزه ارسال شده است. وی میانگین سنی شرکت‌کنندگان را از ۱۲ تا ۷۰ سال بیان کرده است.

photo_2019-04-17_15-27-23

براتی افزود: درکل داوری‌ها در دو مرحله (خوانش شعرها) انجام خواهد شد. در این مرحله هر شعر توسط سه داور بررسی خواهد شد. شعرهایی که یک رأی مثبت و دو رأی منفی داشتند هم به مرحله‌ی بعدی راه پیدا خواهند کرد.

دکتر براتی همچنین در مورد بخش تجلیل از شاعر و نویسنده و ناشر فعال گلستانی در جایزه‌ لیراو بیان داشت: ما در این بخش نیز در حال جمع بندی هستیم و به زودی اسامی نفرات را اعلام خواهیم کرد.