به گزارش هنرآنلاین، محمد علی انصاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به رویدادهای سینمایی اصفهان در سال 97 گفت : برنامه‌های مختلفی با محوریت هنر سینما در سطح استان اصفهان انجام شده که از آن جمله  می‌توان به برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، جشنواره فیلم کوتاه حسنات، جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت، جشنواره فیلم فجر، راه‌اندازی پاتوق فیلم کوتاه و اختصاص سالن اکران‌های گروه هنر و تجربه در پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر اشاره کرد .

وی با اشاره به افتتاح پردیس سینمایی سیتی سنترادامه داد: این پردیس با 8 سالن و ظرفیت 1701 صندلی با آخرین متدها و فناوری‌ها و مطابق با استانداردهای روز دنیا همچنین پردیس سینمایی ساحل با 9 سالن و ظرفیت 1025 صندلی پذیرای اهالی سینما در شهر اصفهان است  که با همکاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است. در استان اصفهان با افتتاح سینمای شهرستان میمه و منطقه خوراسگان تعداد سینمای استان به 30 مورد سینمای فعال و 56 سالن فعال نمایش فیلم در سال 97 می‌توان اشاره کرد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین درباره نهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان گفت : از نکات قابل توجه جشنواره امسال می‌توان به اکران تمامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه ارزشی در برگزاری این جشنواره و پر رنگ نشان دادن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد . در کنار آن تکریم هنرمندان و اصحاب رسانه، اکران فیلم‌های فیلمسازان اصفهانی و استقبال چند برابری نسبت به سال‌های گذشته ازنکات شاخص این جشنواره بود و توانست اصفهان  شهر گنبدهای فیروزه‌ای را در سطح کشور سرآمد و پویا و درخشان نشان دهد.