سرویس استان‌های هنرآنلاین: گروه اسپان به سرپرستی مهران معصومی در تابستان سال ۹۵ تشکیل شد.  این گروه در نخستین فعالیت خود با گروه  کر ارکستر فیلارمونیک صبا و با همکاری ارکستر زهی تهران به مدت هفت ماه تمریناتی را برگزار کرده و با اولین گروه کر چهارصدایی شهر آمل و ۴۶ نفر از شهرهای مختلف استان شروع به کار کرد. اسپان در سالن ارشاد استان مازندران و همچنین اداره ارشاد شهرستان آمل به اجرای کنسرت‌ها و برنامه‌های همایشی  پرداخت و در ۱۸ اسفند ۹۶ اولین کنسرت رسمی خود را در دو بخش پاپ و سنتی به روی صحنه برد. موزیک ویدیویی با عنوان "ایران من" به آهنگسازی و ترانه سرپرست گروه و با تنظیم  حمیدرضا معصومی،  با حمایت نمایندگی شرکت ایران خودروی  گلکانی از این گروه به بازار عرضه شد.

مهران معصومی سرپرست گروه اسپان گفت: بنده بعد از حدود یک سال تصمیم گرفتم  ارکستر زهی و کوب‌هایی را به گروه کر اضافه کنم و در گام اول با فراخوان برای جذب نوازندگان مستعد و با تجربه اقدام به تست حضوری پذیرفته شدگان کردم و در نهایت عزیزانی را  که در درجه اول اخلاق و منش هنری داشته  و بعد علم و سواد موسیقیایی را انتخاب کردم.

او افزود: در سال ۹۶ بود که بنده گروه اسپان را به دو بخش مجزا به صورت گروه سنتی اسپان و گروه پاپ اسپان  دسته بندی کردم که گروه کر در هردو بخش فعالیت داشت.

معصومی اظهار کرد: در طول این مسیر کنسرت‌ها و برنامه‌های متعددی را برگزار کردیم و با توجه به دشواری‌های زیادی که بر دوش داشتم،  سعی کردم تا این گروه سکوی پرتابی باشد برای عزیزانی که تا به حال نتوانستند هنر و استعداد خودشان را به جامعه هنری شهر آمل نشان دهند.

مهران معصومی راجع به کنسرت ماه جاری خود توضیح داد: در سال ۹۷ بنده تصمیم گرفتم کنسرت گروه اسپان را در  دو تاریخ متفاوت و دو ژانر مختلف برگزار کنم که ۹ اسفند ماه اجرای گروه سنتی در سالن ارشاد امل بروی صحنه رفت و ۲۵ اسفند ماه هم انشالله گروه پاپ اسپان در سالن اریکه آریایی آمل بروی صحنه خواهد رفت.

سرپرست جوان گروه موسیقی اسپان  افزود:  من از اهالی رسانه که همیشه به بنده و گروهم لطف داشتند تشکر ویژه دارم و   امیدوارم اهالی موسیقی شهر و همه مردم از این گروه بومی که همگی از فرزندان همین دیار هستند، حمایت ویژه کنند و شب ۲۵ اسفند ماه در سالن اریکه آریایی حضور پیدا کنند تا  اسپان با انرژی بیشتری بروی صحنه حاضر شود.

کنسرت گروه اسپان شنبه ۲۵ اسفند از ساعت ۲۰ در سالن اریکه آریایی آمل برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش،امیرعلی اسماعیل زاده فلوت، ساکسیفون، کلارینت؛ آرمین زمانی کیبورد،پیانو؛ جواد نوازنده و بهادر مقدس نیاکی تار؛ آرین احسانی آملی کمانچه ؛ علی فضلی ویولن؛ علی شاعری پرکاشن،جیمبی، کاخن؛  نیایش ولی زاده و علی شاعری درامز؛ سما سبز علی پور، سمانه خاصی، سپیده جان برارنژاد، مژگان شلیجی و رضا درزی همخوان؛ سینا اعتضادی گیتار بیس؛ سینا یقینی خواننده و نوازنده سنتور؛  رضا کیان و سید امیررضا قاسمی خواننده؛ ماندانا یوسف زاده، احمدرضا لیلایی  و نیلوفر حسینی گیتار؛  محمد جواد عبدلهادیان تار و باغلاما، محمدرضا حسینی دف و کوزه و علیرضا بوستان مهر تنبک؛ اعضای گروه  اسپان را تشکیل می‌دهند.