سرویس استان‌های هنرآنلاین: علی اصغر رستمی درباره این کنسرت گفت: همیشه دغدغه فکری من بابت کارهای خیریه بوده و هست؛ خصوصاً به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز! ما اهالی هنر با توجه به شغلمان، فقط از طریق هنر است که می‌توانیم اقدام به مشارکت در امور خیریه داشته باشیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم به صورت اجرای یک کنسرت رسمی در کنار این سازمان‌های مردم نهاد باشیم و نسبت به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، خدمت خود را انجام دهیم.

وی افزود: به هر شکل همه ما ایرانی هستیم و از ویژگی‌های بارز ما ایرانی‌ها، مهربانی و گوش دادن به ندای وجدان است. هنرمندان دغدغه‌های فکری و مالی بسیاری دارند، اما نگاهشان نسبت به این حمایت‌ها بسیار مثبت و حضورشان پر رنگ است.

این خواننده آملی در مورد تجربه فعالیت خیریه خود گفت: من حضور در چنین عرصه‌هایی  را  از طریق آموزشگاه خودم شروع کردم. البته بیان انجام کار خیر شاید جالب نباشد، اما من و دوستانم به اندازه وسع خودمان ماهانه تعدادی سبد غذایی و لباس‌ را توزیع می‌کنیم. حتی در خرید ساز برای خانواده‌هایی که به موسیقی علاقه‌مند هستند، اقدام می‌کنیم و یا در امر آموزش و ارائه خدمات رایگان برای آن‌ها پیش‌قدم می‌شویم.

وی ادامه داد: در بیش از سه دهه‌ای که سابقه هنری دارم، نزدیک به بیست کنسرت برای کارهای خیریه برگزار کردم و امیدوارم تا نفس دارم بتوانم چنین روندی را ادامه دهم.

 رستمی نقش هنر و خصوصاً موسیقی در جلب توجه جامعه و مشارکت در امور خیریه  را این‌گونه تشریح کرد: شما در تمام مراسم گلریزان و خیریه شاهد هستید که  موسیقی در آن وجود دارد و بسیار تأثیرگذار است. شاید به دلیل احساسی که در نوع اجرا وجود دارد و اینکه تمام کلام آواز، پر از عشق و امید است.

او ادامه داد: شعری از شفیعی کدکنی هست که می‌گوید :کمترین تحریر از یک زندگی این است/آب،نان ،آواز/ تا که آوازی نباشد شوق پروازی نخواهد بود؛ هنرمندان بزرگ ما هم در این راستا گام‌های مهمی برداشته‌اند. شما اتفاقاتی مانند زلزله بم و یا موارد مشابه را در نظر بگیرید و می‌بینید که هنرمندان چه تأثیر ویژه‌ای در گرفتن حمایت و کمک‌های مردمی داشته‌اند.

اصغر رستمی با بیان مصرع معروف "این جهان کوه است و فعل ما ندا " تصریح کرد: قطعاً انسان هرکار خوبی که انجام می‌دهد به خود او بازمی‌گردد. من شرایط بسیار سخت و دشواری را در مسائل هنری گذراندم. روزهایی بود که حتی قدرت پرداخت شهریه کلاس‌هایم را نداشتم و در این راه کسانی بودند که دستم را گرفتند و حمایتم کردند. همیشه در ذهنم این بود که اگر در کار خود موفق شوم، هر آنچه را که خدا به من داد به سایرین برگردانم و خدمت کنم. به هر شکل هیچ چیز بهتر از مهربانی و صداقت و انسانیت  نیست و مطمئن باشید انسان هر کار خیری انجام دهد ، دو برابر آن را خدا به او برمی‌گرداند و چه خوب است که تا هستیم انسانیت و مهربانی را به یکدیگر ببخشیم و از کینه و قضاوت سریع، به دور باشیم.

رستمی راجع به کارهایی که در کنسرت اجرا خواهد شد توضیح داد: شما خود مطلع هستید که در یک کنسرت، باید ملودی‌ها انتخاب شود، آهنگسازی و تنظیم انجام شود. اما چون من اخیراً در چند شهر کنسرت داشتم، کار تقریباً آماده بود و اغلب کارها را مردم شنیده‌اند. اما دو یا سه  قطعه جدید نیز قرار بر اجرا داریم. ضمن اینکه باید از دوست عزیزم جناب مهرداد فتحی  بابت تنظیم و سازبندی قطعات و نوآوری‌هایی که در کارها انجام داده‌اند تشکر کنم و امیدوارم با اجرای این قطعات رضایت مردم عزیز را جلب کنم.

آمل

این خواننده پر آوازه مازندران  بابت کارهای آینده خود گفت: من پس از کنسرت ۱۵ و ۱۶ اسفند در آمل، در تاریخ ۱۷ اسفند در بابلسر برنامه دارم. پس از آن اجراهایی در خرمشهر دارم. همچنین برنامه نوروز خوانی را به اتفاق بچه‌های گروه هزار دستان در دست انجام داریم تا بتوانیم این سنت پر قدمت را حفظ و حراست کنیم. همچنین اجراهایی را برای تهران و برخی شهرستان‌ها داریم که به صورت تور برگزار می‌شود.

اصغر رستمی راجع به اینکه  با شرایط اقتصادی فعلی، آن‌هم در روزهای پایانی سال، آیا  کنسرت جواب می‌دهد یا خیر بیان داشت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در حال حاضر شرایط بسیار سختی را می‌گذرانیم. اما قطعاً دنیا بدین شکل نخواهد ماند و روزی همه چیز عالی و خوب خواهد شد.

در پایان وی از عوامل اجرایی کنسرت خیریه تشکر کرد و گفت:  لازم است از آقای مشرف زاده و خانم رجبی از طرف بیماران ام اس و خانم دامادی از طرف بیماران تالاسمی تشکر کنم که به دلیل کارهای کنسرت و تبلیغات آن بسیار زحمت کشیدند و فضای خوبی را برای گروه من رقم زدند. همچنین تشکر می‌کنم از دوستان شاعر و گرانقدرم جناب آقای بهروز افضلی و آقای دکتر داوود کیا قاسمی و نیز از سرپرست گروهم جناب مهرداد فتحی و نیز اعضای گروه  که واقعاً هر وقت تصمیم بر قدم خیری داشتم، این دوستان با من همراه بودند. آقایان مرتضی سیفی پاشا، جواد اسدپور، ایمان خسروی، رامین جمالی، مسلم حاتم، مهدی قلی زاده، کوهیار  یوسفی و خانم‌ها عاطفه مقیمی و ژاله احمدی که امیدوارم خداوند به همه آن‌ها خیر و برکت دهد و در کارهای موسیقی همواره موفق باشند.