سرویس استان‌های هنرآنلاین: ریحانه شریعتی (ری‌را) متولد ۱۳۶۲ در آمل و دارای مدرک کارشناس ارشد نقاشی است که به عنوان مدرس دانشگاه و مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی "ری را" فعال است.  این بانوی هنرمند با اثری از مجموعه آثار خود در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور دارد. شریعتی در ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز جزء منتخبین بوده و اثر وی در کتاب جشنواره در سال ۹۲ به چاپ رسیده است.

وی درباره به حضور خود در این دوره از جشنواره فجر گفت: در بخش فراخوان نقاشی هنرهای تجسمی امسال با یک اثر از مجموعه جدیدم با عنوان "تروما" شرکت کردم. در این جشنواره از میان ۱۳۲۴ هنرمند و ۳۰۷۰ اثر رسیده، در مرحله نهایی ۱۳۸ اثر از ۹۸ هنرمند انتخاب شد که در نمایشگاه و در بخش مسابقه حضور خواهند داشت.

او افزود: موضوع این دوره از جشنواره آزاد بود و جشنواره در جستجوی آثاری با رویکرد معاصر در هنر ایران برگزار شد، از جمله تعریف برگزار کننده رویشی نوین از ریشه‌های کهن، تاثیر هنر ما در منظومه جهان معاصر، انسان، رنج‌های بشری و بازنمایی هنرمندانه است.

این بانوی هنرمند راجع به نگاه خود به چنین حضوری بیان داشت: به نظر من جشنواره‌ها بستری برای ارزیابی هر هنرمند در اشلی بزرگتر از گالری‌ها، شهر و یا استان است. کما اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فجر از معدود جشنواره‌های معتبر داخلی در حوزه تجسمی است و چه قدر خوب خواهد بود که همه هنرمندان تجسمی از این جشنواره حمایت کنند.

شریعتی تصریح کرد : لازم است اشاره کنم این ترکیب اجرایی از دبیر تا داوران این دوره به نظر من بسیار هوشمندانه و درست تعیین شده بود، زیرا تیمی متشکل از چند نسل و نگاه متفاوت تشکیل شد بنابراین بسیار خوشحالم که در این دوره حضور دارم.

این مدرس دانشگاه در مورد تاثیر حضور در جشنواره فجر جهت ادامه روند کار اظهار کرد: چه این جشنواره یا هر جشنواره پر اهمیت دیگری برای من به عنوان هنرمند، بستری است تا با دیگر هنرمندان و آثارشان مواجه شوم و داوری‌های بزرگتر را دریابم و خودم را در تجربه‌های جدید محک بزنم. این نوع جشنواره‌ها مطمئنا هم برای حال و هم برای آینده هنرمند و اثر هنریش بسیار مفید و مثمر ثمر خواهد بود .

ریحانه شریعتی درباره حمایت و نگاه متولیان شهرستان در مواجهه با چنین اتفاقی ابراز کرد: با احترام به همه متولیان شهری؛ من به شخصه تا به امروز هیچ حمایتی در شرایط مشابه نشدم، چرا که با دو اثر در بخش نقاشی ششمین جشنواره فجر نیز حضور داشتم.امیدوارم متولیان شهرستان همانطور که گروه‌های تئاتر و موسیقی راه یافته به جشنواره امسال فجر را مورد حمایت قرار دادند، به بخش تجسمی نیز توجه کنند.