سرویس استان‌های هنرآنلاین: نشست مقدماتی گردهمایی خوشنویسان ایران در شیراز با حضور نماینده استاندار فارس، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهردار صدرا، رئیس انجمن خوشنویسان فارس و نماینده مجموعه فرهنگی تفریحی سرزمین سبز در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

در این نشست پس از بحث و گفتگو پیرامون چگونگی برگزاری این گردهمایی، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: کار بسیار ارزشمندی است که این بار در شیراز قرار است صورت گیرد.

صابر سهرابی افزود: این گردهمایی علاوه بر آن که یک رویداد بزرگ هنری و فرهنگی ملی محسوب می‌شود، باعث خواهد تا از نظر فرهنگی نیز تأثیرگذاری بسیاری بر مردم به ویژه ساکنان شهر صدرا داشته باشد.

سهرابی ادامه داد: بنا داریم تا این گردهمایی ملی را در اردیبهشت ماه سال آینده در شهر صدرا برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: سال گذشته شهر صدرا به عنوان شهر خلاق دوستدار کتاب انتخاب شد که برای رسیدن به پایتختی کتاب و یا شهر دوستدار کتاب یکی از شاخص‌های مهم حضور اصحاب فرهنگ و هنر در هر شهر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطرنشان کرد: بسیار خوشبختم که اعلام کنم از این پس تلاش داریم تا ماهانه حداقل یک کنسرت و اجرای نمایش را نیز با کمک شهرداری صدرا در این شهر جدید داشته باشیم.

 

الهه بهرامی