سرویس استان‌های هنرآنلاین: دیدار صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر شیراز با علی اصغر سیدآبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر غلامپور مسئول کلان برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

در این نشست که با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، علی اصغر سیدآبادی در خصوص راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر گفت: با توجه به وضعیت کسب و کار، برای اولین بار ما آیین نامه اجرایی گذرهای فرهنگ و هنر  را برای ایجاد و ساماندهی کسب و کارهای فرهنگی و هنری تهیه کردیم تا بر اساس آن فضای اشتغال و کسب و کار این عرصه را ساماندهی و رونق بخشیم.

سید آبادی ادامه داد: امسال قرار است تا در ٩ شهر کشور، گذر فرهنگ و هنر راه‌اندازی شود که یکی از آن‌ها شیراز است. زیرا شیراز با داشتن ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مناسب، زمینه‌های رونق بخشیدن به کسب و کار فرهنگی و هنری را بیش از بقیه شهرها داراست.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی افزود: هدف ما از این اقدام در درجه اول آن است که فضای کسب و کار، اشتغال و اقتصاد فرهنگ و هنر را ساماندهی و رونق ببخشیم. همچنین می‌توان در این گذر علاوه بر ایجاد کسب و کار، زمینه شادی و امیدبخشی به مردم را ایجاد کرد. بحث دیگری که از این گذر انتظار داریم آن است که بتوانیم از فرصت بازآفرینی شهری در جهت ارتقای سطح کیفی و سواد جامعه در راستای فرهنگ و هنر بهره ببریم.

وی این طرح را دو وجهی خواند که یک وجه آن ایجاد راسته و بازار هنری و وجه دوم آن استفاده از اماکن تاریخی برای ارائه آثار فرهنگی و هنری است، و خاطرنشان کرد: در همین راستا همچنین حمایت مالی و تسهیلات مناسب علاوه بر حمایت‌های معنوی از کسانی که قصد داشته باشند در این زمینه اقدام نمایند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت.

الهه بهرامی