سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه بازدید از سراهای مهربانی شیراز، از طرح همیاران راهنمایی و رانندگی نیز بازدید کرد.

صابر سهرابی گفت: این گونه فعالیت‌ها هم تأثیرگذار است و هم نوعی فرهنگ‌سازی در جهت نهادینه کردن احترام به قانون و شناخت آن به شمار می‌رود تا این دیدگاه‌ها را در درون مردم نهادینه کند.

سهرابی با اشاره به ورود مجمع خیرین به فعالیت‌های فرهنگی افزود: کاری که مجمع خیرین در این حوزه انجام داده مخصوصاً در حوزه فرهنگ، برای بنده بسیار جای خوشحالی داشت زیرا دوستانی بدون هیچ مزد و مواجبی، کار فرهنگی را به شکلی بسیار درست و صحیح انجام و گسترش می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مردم نهاد، بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که بایستی ضمن شناسایی این عزیزان و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، این‌گونه فعالیت‌ها را ارج نهیم و در کشور معرفی کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس خاطرنشان کرد: در برنامه‌های توسعه کتاب و کتابخوانی که سال ٩٨ خواهیم داشت، این سراها را هم به شکل ویژه‌ای، جهت استمرار و گسترش آن‌ها، خواهیم دید.

وی همچنین به بازدید از همیاران نیروی انتظامی که در چهارراه‌ها حضور دارند رفت و ضمن تقدیر از این فعالان اجتماعی و فرهنگی گفت: آماده‌ایم تا با وصل کردن ایستگاه‌های راهنمایی و رانندگی به شبکه‌های دوستدار کتاب، پیوند و پیوست فرهنگی را از طریق ترویج کتاب تقویت کنیم.

 

الهه بهرامی