به گزارش هنرآنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام این خبر گفت: این همایش با حضور دو نویسنده مطرح کشوری زهرا موسوی و پروین پناهی، اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

محمود شالویی عنوان کرد: هدف اصلی این باشگاه‌‌ها ایجاد جریان کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است که طی آن با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ارتباط با نویسنده، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان و... آشنا می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در این طرح هریک از باشگاه‌ها کتابخوانی با پلاکاردهای مخصوص که نام باشگاه بر روی آن ثبت شده همراه با مربیان با سرود جشن کتاب وارد مکان برگزاری جشن می‌شوند.

در این طرح ابتدا داستان‌هایی از نویسندگان مطرح، برای کودکان به زبان کودکانه خوانده می‌شود و پس از خواندن کتاب با همکاری بچه‌ها نمایشی با موضوع کتاب اجرا می‌شود.

هم‌چنین نمایندگان هریک از باشگاه‌ها سؤالاتی را از نویسندگان مهمان برنامه در خصوص جام باشگاه‌ها و فواید کتاب و کتاب‌خوانی مطرح می‌کنند.

در ادامه مراسم کودکان می‌توانند برداشت خود را از کتاب خوانده شده به صورت نقاشی ارائه کنند.

خواندن شعر به صورت گروهی، برگزاری مسابقه با عنوان بهترین جمله در خصوص کتاب، نقاشی روی دیوار یا بوم از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.

در پایان هدایایی به رسم یادبود جشن کتاب به اعضاء باشگاه‌ها اهداء خواهد شد.