سرویس استان‌های هنرآنلاین: نخستین هفته نقاشی دیواری مشهد به منظور بررسی جریان معاصر دیوارنگاری، بهره‌گیری از ظرفیت دیوارنگاری در زیباسازی شهر و برپایی رویدادهای جمعی هنری برگزار می‌شود.

این رویداد با دبیری محمدجعفر پاکروان، به مدت یک هفته و شامل جلسات نقد و بررسی، کارگاه تخصصی و اجرای آثار منتخب است. در فراخوان این رویداد موضوعاتی مانند جلوه‌هایی از زندگی و زیارت امام رضا (ع)، داستان‌هایی از ادبیات و فرهنگ ایران زمین، کتاب و کتابخوانی، اخلاق و فرهنگ شهروندی و مشهد؛ شهری که دوستش دارم، برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود.

افتتاحیه این برنامه در روز دوشنبه همراه با سخنرانی لادن اورنگی ( بررسی یک دهه نقاشی دیواری مشهد) حسین ششکلانی (رابطه فرم و محتوا در نقاشی دیواری) و کریم اسکندری (دست یابی به نوگرایی بر پایه فرهنگ نقاشی دیواری ایران) است.

روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه، ساعت 10 تا 15 کارگاه عملی هنرمندان منتخب نقاشی دیواری در خیابان دانشگاه، بازار کتاب گلستان برپا می‌شود.

مراسم اختتامیه نخستین هفته نقاشی دیواری مشهد روز 1 آذر، ساعت 17 در بوستان کوه‌سنگی، فرهنگسرای کودک و آینده برگزار می‌شود و رضا خدادادی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران، با موضوع مقدمه‌ای بر راهبردهای هنرهای شهری با تاکید بر دیوارنگاری در کلان شهرها و مهدی قدیانلو، هنرمند بین‌المللی حوزه هنرهای شهری، با موضوع رویاپردازی در شهر، به سخنرانی می‌پردازند.