سرویس استان‌های هنرآنلاین:خلیل زارع در این باره گفت: آنچه مرا به سرودن شعر واداشت علاقه به رشته‌ ادبیات و آشنایی با آثار بزرگان شعر و ادب پارسی به ویژه مثنوی مولوی بود.

وی ادامه داد: به طور کامل و با شوق فراوان این آثار را مطالعه کردم. هرچند که کلام منظوم حقیر ناچیزتر از آن است که بگویم تقلیدی از کار مولوی است، امّا عشق به اثر این بزرگ مرد ادب پارسی بنده را چنان تحت تأثیر قرار داد که در نهایت مرا به تقلید از وی سوق داد و بهانه‌ای شد که امروز مجموعه اشعاری با عنوان "پایکوبان در کویر" به دوستداران شعر و ادب پارسی تقدیم شود.

کرامت یزدانی (اشک)، مدیرمسئول انتشارات نویسندگان پارس نیز درباره کتاب "پایکوبان در کویر " گفت: خلیل زارع، شاعر برجسته استان فارس، برخی ارزش‌های اخلاقی و انسانی را در قالب پند‌ها، نصایح و حکمت‌های آموزنده در این کتاب به شکل زیبا و دلکشی آوررده است که حقیقتاً به عنوان میراث گران‌بهایی برای فرزندان این مرز و بوم به یادگار خواهد ماند.

وی اضافه کرد: کار این شاعر توانا، تقلید‌گونه‌ای از مثنوی مولوی است؛ با این تفاوت که اثر او در قالب نامه‌های گویا و با شکلی متفاوت و زیبا ارائه شده است و می‌تواند برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادبیات بسیار مفید باشد و از جانب آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

خلیل زارع (رامق)، متولد یکم تیر ماه سال پنجاه و سه هجری خورشیدی در روستای شمس آباد تخت است که دارای کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است و هم اکنون به عنوان دبیر ادبیات در دبیرستان‌های مرودشت مشغول تدریس است.

 مجموعه شعر " پایکوبان در کویر" سروده خلیل زارع (رامق) در ۱۴۰ صفحه و در قاب مثنوی است، توسط انتشارات نویسندگان پارس در ۲۴ آبان ماه منتشر شده‌ است.

الهه بهرامی