سرویس استان‌های هنرآنلاین: عصر چهارشنبه ۲ آبان ۹۷ قراردادی بین محسن مرعشی؛ هنرمند عرصه موسیقی و محسن آسوری؛ مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آرین امضا شد و طبق آن قرار شد عواید این اجرا به مرکز آرین اهدا شود.

آرین مسقطی جوان ۲۱ ساله‌ای بود که در اوایل روزهای شیمی درمانی، درخواست ایجاد مرکز درمانی در آمل برای مبتلایان به سرطان را از پدرش داشت و البته عمر کوتاهش مانع از این شد که بهره‌برداری از چنین مرکزی را ببیند!

پس از فوت آرین، به همت پدر، مادر و خواهرش؛ وصیت وی به اجرا درآمد و از سال ۸۹ انجمن خیریه بیماران مبتلا به سرطان آرین در شهرستان آمل شروع به کار کرد.

این انجمن در سال ۹۲ موفق شد با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرکز شیمی درمانی و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی آرین را در آمل راه‌اندازی کند که در طول پنج سال اخیر، منشا ارائه خدمات درمانی شایانی به شهروندان شهرهای استان مازندران شده و بذر امید آرین برای بیماران، امروز به درخت جوانی بدل شده است که لبخند شادمانی و درمان را بر لب بیماران می‌نشاند.

دکتر محسن آسوری؛ رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران و مدیرعامل انجمن آرین، دیدگاه خود را در مورد حضور این انجمن در حوزه هنر اینگونه بیان داشت: هنر و هنرمندان از محبوبیت خاص و ویژه‌ای در جامعه برخوردارند و بسیار تاثیرگذار هستند. حضور ما در این بخش دو جنبه دارد و از دید من، بخش کوچکی از آن مبحث مالی است. در واقع ما از مشارکت‌های مردمی در این موارد استفاده می‌کنیم تا بتوانیم بهتر به نیازمندان خدمات ارائه کنیم.

آسوری افزود: بخش دیگر و مهمتر این است که تمام تلاش ما در خیریه، تزریق امید به زندگی و لذت بردن درست از فرصت‌های زندگی است که خداوند به ما داده است.

 مدیر عامل انجمن آرین برگزاری تئاتر و کنسرت را  تزریق امید در زندگی افراد جامعه دانست و بیان داشت: در واقع هر چه بتوانیم جامعه را از استرس و اضطراب دور کنیم، از ابتلا به بیماری‌ها کاسته‌ایم. یعنی ما باید از همه این موارد به عنوان یک ابزار امیدبخش و وحدت بخش، یا ابزار کاهش اضطراب در جامعه استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: ما مواردی داشتیم که به بهانه کمک به بیماران مبتلا به سرطان؛ بلیط ۵۰ هزار تومانی -با همت عالی- چند میلیون تومان خریداری شده است و این خیرین با رضایت قلبی در سالن موسیقی و تئاتر می‌نشینند و در واقع هم از هنر ارائه شده، لذت خواهند برد و هم عمل خیرخواهانه‌ای که در این راستا انجام شده است، آرامشی را در آنها ایجاد خواهد کرد و این احساس رضایت در جامعه برای ما لذت‌بخش است.

همچنین هنرمند آملی عرصه موسیقی کشور، در سومین سالروز فوت پدرش؛ دکتر محمدرضا مرعشی مرزنگو و به مناسبت امضای قرارداد همکاری در این روز، چنین اقدام خیرخواهانه‌ای را به روح پدر خود اهدا کرد. 

کنسرت پاپ "آمل و خاطره‌ها" به خوانندگی محسن مرعشی در تاریخ ۲ دی‌ماه سال جاری و در سالن اریکه آریایی این شهرستان، به حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مرکز آرین اجرا خواهد شد.