به گزارش هنرآنلاین، رمضانعلی حیدری خلیلی پیش از ظهر امروز سه شنبه اول آبان ماه در نشست هماهنگی اجرای طرح سینمای امید در شهرداری  ایرانشهر که با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی، شهردار واعضای شورای اسلامی شهر ایرانشهر برگزار شد، گفت: طرح سینما امید در شهرهای بدون سینما و با جمعیت بالای 20 هزار نفر اجرا می شود و در این طرح شهرهای ایرانشهر،ایلام و بندرگناوه به عنوان پایلوت هستند.

وی اظهارداشت: طرح سینما امید با سازه سبک در بوستان‌های مرکزی شهرهای مورد نظر در زمینی به مساحت یک هزارمتر مربع احداث و در مدت سه ماه بعد از تحویل زمین و تهیه نقشه به بهره برداری می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: پس از انتخاب زمین ، تائید کارشناسان فنی، تهیه نقشه و صدور مجوزهای لازم مبلغ هفت میلیارد ریال اعتبار بلاعوض به این طرح اختصاص داده خواهد شد و براساس تفاهم نامه با توجه به پیشرفت فیزیکی به شهرداری در سه قسط پرداخت می‌شود.

وی افزود: شهرداری‌ها یکی از ارکان اصلی تضمین کننده اجرای این طرح محسوب می‌شوند و همکاری و همدلی آن مجموعه با متولیان امر ازجمله تامین زمین ضروری است.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان نیز گفت: مرحله نخست طرح سینما امید در سه شهر از استان‌های کشور با جمعیت بالای ۲۰هزار نفر با هدف ایجاد امید و نشاط اجرا می‌شود.

حسین مسگرانی ادامه داد: در سیستان وبلوچستان این طرح در شهرستان ایرانشهر با توجه به بافت جمعیتی و برای ایجاد روحیه نشاط وامید اجرا می شود.

وی اضافه کرد: طراحی و نقشه طرح سینما امید از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و شهرداری به عنوان بهره بردار ساخت آن را برعهده دارد.