به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان آذربایجان شرقی از ۲۹ مهر تا ۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. این دوره از نمایشگاه با حضور ۹۴۱ ناشر از سراسر کشور و با ارائه ۱۵۵ هزار و ۸۵۵ عنوان کتاب در بخش داخلی و ۹۹ ناشر و ۲۴ هزار و ۳۰۰ عنوان در بخش بین‌الملل برگزار می‌شود.

از استان آذربایجان شرقی ۷۰ ناشر به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند. نمایشگاه در ۵ سالن مجزا و ۸۶۰ غرفه برگزار می‌شود و بخش فروش متمرکز کتاب‌هایی از ۴۰ ناشر را که امکان حضور در نمایشگاه نداشتند عرضه می‌کند. مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب برای این نمایشگاه درنظر گرفته شد که از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه با تخفیف ۲۰ درصدی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

جشن امضا و رونمایی کتاب، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب، سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی، مواد مخدر، قصه‌گویی برای کودکان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شب شعر، ویژه‌برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تئاتر خیابانی و ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌هایی است که در بخش جنبی نمایشگاه برگزار می‌شود.

شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر تا ۴ آبان از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.