سرویس استان‌های هنرآنلاین: صابر سهرابی در خصوص برگزاری اولین کارگاه آموزشی دهیاران و فعالان ترویج کتاب و کتابخوانی روستاهای استان، گفت: فارس به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم فرهنگی کشور می‌تواند جریان بزرگی را در کشور رهبری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: با توجه به ظرفیت‌های ناشناخته‌ ارزشمند اقوام و به‌منظور گسترش عدالت فرهنگی در استان و پشتیبانی از اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و جلب‌توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه این گردهم آیی برپا خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در راستای ترویج  کتاب و کتابخوانی در چارچوب " پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور" و "نخستین جشنواره روستاها و عشایر کتاب‌خوان استان فارس" با همکاری اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، اولین کارگاه آموزشی دهیاران و فعالان ترویج کتاب و کتابخوانی روستاهای فارس در روز سه شنبه مورخ یکم آبان ماه سال نود و هفت در شیراز برگزار می‌شود.

همچنین در ادامه کرامت یزدانی، از پنجمین جشنواره "روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور" در سال ۱۳۹۷ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف خبر داد.

دبیر اجرایی این جشنواره هـدف برگزاری را حمایـت از فعالیت‌های انجام‌شده و پیشـنهادها و طرح‌های خلاق در حـوزه کتـاب و کتاب‌خوانی در روسـتاها و معرفـی و گسترش فعالیت‌های فرهنگـی و ترویجـی در خصوص کتاب و کتاب‌خوانی اعلام داشت و گفت: برنامه یاد شده بـا مشـارکت و حضور عموم مـردم و دستگاه‌های فعال در روسـتا انجام‌شده یـا در حال اجرا اسـت و همچنین استفاده بهینه از اوقـات فراغـت کـودکان و نوجوانـان روسـتایی بـا کتـاب از دیگـر اهداف جشـنواره روسـتاهای دوسـتدار کتاب به شمار می‌رود.

یزدانی با اشاره به اینکه اولین گام در این راستا، آموزش اصول و استانداردهای ترویج و توسعه کتاب‌خوانی به دهیاران و فعالان کتاب و کتاب‌خوانی روستاها است، ابراز داشت: بدین منظور اولین کارگاه آموزشی دهیاران و مروجین کتاب و کتابخوانی با حضور ۶۰ روستای منتخب در دو گروه شمال و غرب استان و جنوب و شرق استان برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  اولین کارآگاه گروه اول با حضور ۹۰ نفر از دهیاران و روسای اداره‌های فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها و مسئولین کتابخانه‌ها و مروجین کتاب و کتابخوانی در سه شنبه یکم آبان ماه در سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

 

الهه بهرامی