سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی امیدبخش با اعلام این خبر گفت: در سال جاری برای حضور پر قدرت در پنجمین جشنواره پایتخت کتاب ایران، چندین طرح اجرایی در مدارس شهر شیراز با جامعه هدف دانش‌آموزی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: ٦ طرح کلان در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی علاوه بر توسعه جام باشگاه‌های کتابخوانی با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش فارس و آموزشگاه‌های شیراز به اجرا در خواهد آمد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: بر همین اساس در اولین گام طرح "شکوفه‌های  کتاب" به صورت نمادین در آموزشگاه دخترانه شهید حدادی شهرک مهدی‌آباد برای کلید زدن " طرح‌های اجرایی ترویج کتابخوانی در آموزشگاه‌های شیراز" برگزار می‌شود.

امیدبخش افزود: در این برنامه به ٣٠٠ دانش‌آموز این مدرسه برای راه‌اندازی "کتابخانه کلاسی" کتاب هدیه و طرح‌های ترویجی کتابخوانی رسماً اعلام می‌شود.

وی در خصوص انتخاب این آموزشگاه گفت: اغلب برنامه‌های ترویجی کتابخوانی در حوزه دانش‌آموزی در مناطق کم برخوردار، آسیب‌پذیر و حاشیه شیراز برنامه‌ریزی شده است، به همین منظور مدرسه‌ای در یکی از این مناطق  برای آغاز اجرای طرح‌ها انتخاب شده است.

امیدبخش گفت: "شکوفه‌های کتاب" ساعت ٩:٣٠ روز ١٦ مهرماه در دبستان شهید حدادی شهرک مهدی‌آباد شیراز برگزار خواهد شد.

الهه بهرامی