سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی رنجبر از انتشار فراخوان مسابقه انیمیشن به مناسبت روز جهانی انیمیشن خبر داد و گفت: همزمان با ۴۰سالگی گروه آموزشی نوید و به مناسبت روز جهانی انیمیشن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دپارتمان هنر و انیمیشن موسسه آموزش عالی آزاد نوید پارس – دیباگران مسابقه‌ای را با محوریت "طراحی شخصیت و فضا در انیمیشن" برگزار می‌کند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس موضوع‌های این مسابقه را طراحی شخصیت در انیمیشن حوزه‌های: انسان، ‌حیوان و ویژه :کبوتر صلح؛ طراحی فضا در انیمیشن با موضوع محیط زیست و فضای شهری، اعلام کرد و افزود: بخش‌های مسابقه در دو بخش نوجوانان (از ۱۲تا ۱۷ سال) و جوانان (از ۱۸تا ۳۰سال ) برگزار می‌شود و شرکت در مسابقه برای عموم در دو گروه سنی مذکور آزاد و رایگان است.

رنجبر اظهار داشت: شرکت‌کنندگان با تمرکز بر روی موضوع مسابقه  آثار خود را ارسال کنند و  کارها می‌تواند در دو سبک، طراحی دستی در قطع‌هایA٣   یا A٤  افقی و همچنین، طراحی دیجیتالی به صورت (پیکسل ۱۹۲۰*۱۰۸۰) HD با رزولوشن Dpi ٣٠٠ارسال شود.

وی بیان داشت: مالکین آثاری که اثرشان در داوری مرحله مقدماتی به عنوان اثر منتخب برگزیده شده است،‌ لازم است پس از اعلام موسسه نسبت به تهیه نسخه قابل نمایش اثر خود ( چاپ و نصب شده در شاسی) اقدام و آن را تا یک روز قبل از تاریخ داوری مرحله نهایی تحویل دبیرخانه مسابقه دهند. هر فرد مجاز به ارسال تنها یک اثر در هر موضوع  است و می‌بایست منطبق با شعائر اخلاقی و قانونی جمهوری اسلامی ایران باشد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان در مسابقه با ارسال آثار خود به دبیرخانه مسابقه، عملاً  قوانین و شرایط تعیین شده جهت مسابقه را پذیرفته‌اند، گفت: بدیهی است از نظر برگزار کننده؛ ارسال کننده آثار، مالک اثر شناخته می‌شود و هرگونه مسئولیت و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی و قانونی ناشی از آن با ارسال کننده اثرخواهد بود و ارسال کننده آثار با ارسال آثار خود به مسابقه، به برگزار کننده مجوز می‌دهند تا براساس تصمیم خود نسبت به نمایش آثار با نام و مشخصات صاحب اثر در هر مکان و هر زمان اقدام کند و شرکت‌کننده اعتراضی نخواهد داشت. اما حق مالکیت اثر برای تولیدات تجاری برای شرکت‌کننده محفوظ است.

وی از نحوه داوری و آثار ارسالی خبر داد و افزود: در دو مرحله توسط داوران، داوری می‌شود؛ مرحله مقدماتی که ابتدا آثار دریافتی مرتبط با موضوع مذکور توسط هئیت داوران بررسی می‌شود و از بین این آثار، حداکثر  ۱۶ اثر در هر بخش انتخاب و به مرحله نهایی راه می‌یابد و مرحله نهایی از بین۱۶ اثر منتخب مرحله مقدماتی در هر بخش و هر موضوع؛ یک اثر (جمعاً ۴ اثر) در صورت کسب امتیاز لازم، به عنوان اثر برتر و دو اثر دیگر (جمعا ۸ اثر) به عنوان آثار شایسته تقدیر به تشخیص گروه داوری انتخاب و جوایز نقدی به همراه کارت نقدی ثبت نام در دوره‌های گروه آموزشی نوید و لوح تقدیر از طرف موسسه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به آثار برتر اهدا و همچنین آثار دریافتی منتخب مرحله مقدماتی در دو بخش طراحی شخصیت و طراحی فضا  که مطابق کیفیت و استاندارد ابعادی اعلام شده باشد، در محل نمایشگاه موسسه آموزش عالی آزاد نوید پارس – دیباگران و هم چنین  به‌صورت یک مجموعه در فضاهای مجازی موسسه به همراه نام و مشخصات صاحب اثر به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

رنجبر ادامه داد: مهلت ارسال آثار  ۲۸مهر  ۹۷ ؛ تاریخ داوری مرحله مقدماتی  اول آبان ۹۷ – مرحله نهایی  سوم آبان ۹۷ و نشانی محل دبیرخانه برای تحویل آثار: شیراز،خیابان قصر دشت، چهارراه زرگری(مطهری)،ساختمان دیباگران و زمان اعلام نتایج: یک‌شنبه ۶ آبان ماه ۹۷ ( از طریق پرتال و فضاهای مجازی گروه آموزشی نوید) که زمان و محل برگزاری مراسم تحویل جوایز:‌ متعاقباً اعلام خواهد شد.

او روش ارسال آثار و شرکت در مسابقه را این‌گونه تشریح کرد: آثار در سبک طراحی دستی که شرکت‌کنندگان می‌بایست اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی و شماره ملی و شماره‌های تماس خود را در پشت آثار نوشته و آثار خود را به همراه  تصویر کارت ملی و یک قطعه عکس ۳*۴) تحویل دبیرخانه کرده و رسید دریافت کنند. آثار در سبک طراحی دیجیتال که شرکت‌کنندگان در این سبک لازم است آثار خود را در قالب یک حلقه لوح فشرده که روی آن اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی و شماره ملی و شماره‌های تماس را درج کرده‌اند به همراه  تصویر کارت ملی و یک قطعه عکس ۳*۴) تحویل دبیرخانه نموده و رسید دریافت کنند.

الهه بهرامی