سرویس استان‌های هنرآنلاین، به بهانه دیدن و شنیدن کنسرتش به مجموعه هنر شهر آفتاب رفتم. کنسرتی که دور روز دیگر هم به دلیل استقبال همشهریان و هم استانی‌هایش تمدید شده بود. پیش از اجرا، گپ و گفتی در خصوص برنامه‌های در دست اجرا و افق برتر پیش روی فعالیت‌هایش داشتیم. تنها سی سال دارد؛ جوان و پرانرژی است و تاکنون افتخارات بسیاری برای شهر و کشورش به ارمغان آورده است. یکی از حرفه‌ای‌های سبک آکاپلاست و صدای سازهای مختلف را با حنجره می‌نوازد؛ می‌گفت نخستین باری که روی استیج حاضر شده به جای استرس، ذوق داشته و حالا، حضور در جشنواره‌ها و فستیوال‌های کشوری و بین‌المللی، اجرای خصوصی و عمومی در ویژه برنامه‌های مختلف استانی را در کارنامه هنری خود دارد و این روزها در برنامه‌های پربیننده‌ای نظیر خندوانه، وقتشه و ... هنرنمایی می‌کند و همه او را می‌شناسند.

او با قطعه ˝شیراز˝ میان علاقه‌مندان به موسیقی معرفی شده و مدال نقره گروه‌های کر در آلمان و اسپانیا را نیز از آن خود کرده و نخستین آلبوم آثار پاپ و آکاپلای خود را برای علاقه‌مندان به بازار عرضه داشته است.

فقیهی از معدود خوانندگانی است که در شیراز زندگی و کار می‌کند و برای ماندن در شهرش اصرار دارد و تنها، زندگی حرفه‌ای در پایتخت را در برنامه خود گنجاده است.

وی در پاسخ به خبرنگار هنرآنلاین در شیراز گفت: من همیشه دوست داشتم حرفه خوانندگی رو به جایی برسانم که بتوانم سبک‌های مختلفی رو که دوست دارم را اجرا کنم و همیشه به عشق و احترام مردم و برای علاقه آن‌ها کار روی استیج می‌بردم اما امسال، به بهانه سی‌سالگی‌ام و برای هدیه به خودم، قطعات مورد علاقه‌ام را توسط بهشاد بحرانی، تنظیم و به همراه گروه هنری حام، اجرا کردم.

این هنرمند جوان شیرازی اضافه کرد: سعی کردم تا قطعات فاخر از خوانندگان بزرگ دنیا و ایران را انتخاب و اجرا کنم و خوشبختانه، ترکیب قطعاتی از اساتیدی چون شهداد روحانی، محمد نوری، رافائل گوآلاتزی، آندره بوچلی و ... هنردوستان حاضر در سالن را به وجد آورد.

فقیهی در انتقاد به شرایط کنونی اجراهای این روزهای خوانندگان موسیقی پاپ در کشور گفت که یک خواننده در طول زندگی به اصطلاح حرفه‌ای خود، نباید طوری پیش رود که دچار تاریخ انقضاء شود و شرایط اسفبار خوانندگان پاپ، نشان از همین نا به سامانی است.

او با ابراز اینکه شرایط موسیقی پاپ کنونی فاجعه است؛ افزود: شاید ساخت قطعات جوان پسند از سوی خوانندگان قدیمی و حرفه‌ای و صدور مجوز برای آثار فاخر و افرادی که از فیلترهای حرفه‌ای اساتید حاضر و دفتر موسیقی وزارت ارشاد، گذشتند، راهکارهایی جهت به سامان شدن دنیای موسیقی پاپ کشور باشد.

فقیهی کمی هم از روند تخصص خود گفت و عنوان کرد: به سبک کلاسیک علاقه‌مند بودم و هستم اما برای جلب رضایت مخاطب و احترام به نظر علاقه‌مندان، آثارم ترکیبی از سبک کلاسیک و پاپ است و خلاقیت در این زمینه را می‌پسندم.

سرپرست گروه حام در ادامه اضافه کرد: به آکاپلا اصرار دارم و بر اساس تلاش‌های زیادی که داشتم، خود را در این زمینه کار بلد و حرفه‌ای می‌دانم و در سال‌های اخیر، علاوه بر سایر آثارم، با سبک آکاپلا و موسیقی محلی شیراز در میان مردم شناخته شده‌ام.

حامد فقیهی

فقیهی که در حال حاضر، تمایل به اجرا، خواندن و حضور در صحنه دارد و جسته و گریخته تدریس هم می‌کند؛ گفت که پایگاه ثابتی برای آموزش ندارم و در آینده‌ای نزدیک، قصد راه‌اندازی آموزشگاهی تخصصی برای آموزش آواز کودکان و نواختن برخی سازها نظیر: سازهای بادی-برنجی، درامز و ... را در برنامه دارم چرا که معتقدم اینجا به معنای واقعی، آموزش حرفه‌ای و درست، انجام نمی‌شود.

او افزود: همچنین، آموزش رایگان به عده‌ای از کودکان کار که علاقه‌مند به آواز هستند را در جهت حمایت از این عزیزان در برنامه دارم و در این راستا، برنامه‌ریزی لازم را به عمل خواهم آورد.

وی دستیابی به جایگاه زندگی حرفه‌ای هنری را مستلزم تلاش و پشتکار فراوان دانست و گفت: در هنر باید ریسک پذیر بود و بی‌وقفه کار کرد و افراد علاقه‌مند اما نوپا، با یک شب اجرا، توقع دستیابی به اوج را نداشته باشند چرا که با مروری بر زندگی هنری بزرگان موسیقی و سایر هنرمندان، به راحتی می‌توان این مسئله را لمس و درک کرد.

در کنسرت اخیر این هنرمند شیرازیِ به نام، قطعاتی همچون آرزو‌ها و نازنین مریم از محمد نوری، لونا اثر الکساندر سافینا به زبان ایتالیایی، عاشق شدن اثر الویس پریسلی، دریا در نور اثر رافائل، قطعه ماه ‌پیشانو محلی خراسان، می‌ مورنا اثر جاش گروبان، قطعه‌ای با شعری از هلیا حمزه، مرا ببوس اثر آندره بوچلی و قطعه بر فراز آسمان‌ها اثر شهرداد روحانی.

همچنین، بهشاد بحرانی تنظیم کننده گروه و نوازنده گیتار، ایلیا مشتاقی زاده نوازنده گیتاربیس و کنترباس، فرشاد یاریار نوازنده درامز، پوریا یوسفیان نوازنده پرکاشن، مصطفی خسروانی نوازنده پیانو، محمد شعبانی نوازنده پرکاشن، محمدرضا مغیث پور، زهره نصیری و ریحانه شاکری نیز فقیهی را همراهی کردند.

کنسرت پاپ کلاسیک گروه حام به سرپرستی و خوانندگی حامد فقیهی سه شنبه و چهارشنبه ١٣ و ١٤ شهریور ١٣٩٧ در سالن سبز مجموعه فرهنگی هنرشهرِ آفتاب (مجتمع خلیج فارس) اجرا و پس از آن برای پنجشنبه و جمعه؛ پانزدهم و شانزدهم نیز تمدید شد.