سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس امروز (10 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اصحاب رسانه، از رسانه ملی همواره پشتیبانی و حمایت می‌کنند، گفت: آنچه که در جشنواره بیست و یکم صدا و سیما اتفاق افتاد، نتیجه زحمات همه اصحاب رسانه استان‌ است و این شادی تنها به صدا و سیما مربوط نمی‌شود و به همه اصحاب رسانه تعلق دارد.

سیدتقی سهرابی، با اشاره به اینکه این مرکز در طول سال گذشته توفیق فراوانی به دست آورد که اطلاع‌رسانی شد، افزود: در حوزه‌های مختلف در فصول مختلف سال، توفیقات خوبی شکل گرفت.

رئیس رسانه ملی در فارس با یادآوری این مطلب که در محرم و صفر نیروهای صدا و سیما به کشور عراق اعزام شدند، اظهار داشت: نشان دادن حماسه اربعین حسینی در عراق و همچنین سومین حرم اهل بیت (ع) از جمله برنامه‌های این مرکز بود.

وی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان هم برنامه‌های خوبی اجرا شد که در سطح کشور جز برنامه‌های خوب بود، افزود: برنامه افطار ماه مبارک رمضان باعث آزادی، زندانیان غیر عمد شد.

مهندس سهرابی با اشاره به اینکه در ویژه برنامه‌های نوروز، صدا و سیمای مرکز فارس به عنوان برتر معرفی شد، اظهار داشت: همه حوزه‌ها به شکل فصلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه عزیزان در رادیو توانستند از حیثیت رادیو فارس به عنوان قدیمی‌ترین رادیوی کشور، دفاع کنند، گفت: سوم تا پنجم شهریور ماه شاهد برگزاری بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما بودیم، این جشنواره یک فستیوال سالانه است برای نمایش توانمندی‌های مرکزهای مختلف صدا و سیما و همه مراکز در این جشنواره به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه این جشنواره از جایگاه مهمی برخوردار است و رئیس صدا و سیمای کشور هم در مراسم اختتامیه حضور می‌یابد، تاکید کرد: این جشنواره مهمترین جشنواره صدا و سیما است که کسب برتری در این بخش به طور حتم از اهمیت زیادی برخوردار است و در بیست دوره گذشته هم فارس توانسته بود که به مقام‌های برتر برسد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بیست و یکم چهارمحال و بختیاری برای فارس رنگ و بوی دیگری داشت و استان فارس، در همه حوزه‌های رقابتی جز برترین‌ها بودند، افزود: از جشنواره دوم تا این جشنواره که خاطرم هست، هیچ استانی نتوانسته بود 6 تندیس را کسب کند که این بدون تلاش و زحمت شبانه روزی همکاران صدا و سیما شکل نمی‌گرفت.

مهندس سهرابی اظهار داشت: در این جشنواره مرکز فارس توانست در حوزه‌های مختلف فضای مجازی، خبر، موسیقی، سیما و صدا تعداد 6 تندیس، 30 جایزه و 17 تقدیر را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: ما و شما همه اصحاب رسانه کار می‌کنیم که یک رسانه به روز و چابک داشته باشیم و به رفع مشکلات استان بپردازیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه در صدا و سیما برنامه‌ها تعریف شده است، تاکید کرد: در مراکز استان‌ها سریال الف ویژه، تولید نمی‌شود و سریال‌های الف ویژه در سیما فیلم تولید می‌شود و حتی برخی شبکه‌های اصلی هم اجازه تولید این نوع سریال را ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از فایده‌های این جشنواره این‌ است که قدرت چانه‌زنی را برای گرفتن امتیازات از مرکز بالا می‌برد، افزود: با اینکه طبق دستورالعمل باید سریال سه‌گانه در مرکز تولید می‌شد، توانستیم مرکز را متقاعد کنیم که تولید سریال سه‌گانه "حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی" به عنوان سریال الف ویژه، را در دستور کار قرار دهیم.

سهرابی با تاکید بر اینکه خبرنگاران استان فارس را همه کشور می‌شناسند و بچه‌های فارس دارای سبک هستند، اضافه کرد: برای خبر طرح رجیستری موبایل، خبرنگار ما به خارج از کشور رفت و از پایه اصلی خبر را تهیه کرد تا به استان رسید.

رئیس رسانه ملی در فارس با اشاره به اینکه ساخت سریال "امین ولایت" یکی از مطالبات ماست که در این راستا با شورا و شهرداری قبلی و فعلی و همچنین تولیت آستان مقدس شکل گرفته است، افزود: بحث ساخت شهرک سینمایی برای شیراز و فارس از آورده‌های ماست اگر دوستان به قول خود پایبند باشند می‌توانیم شاهد ساخت این سریال باشیم.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد کار پژوهش سریال سه گانه، پیش رفته است، اضافه کرد: این سریال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تولید می‌شود.

سهرابی تاکید کرد: در بحث دیجیتال‌سازی از مرز 95 درصدی جمعیت عبور کردیم و بخش قابل توجهی از روستاها توان دریافت دیجیتال دارند و میزان گسترش سیگنال رسانی به اعتبارات استانی ربط دارد که هرگاه بیشتر شود، سرعت سیگنال رسانی هم سرعت می گیرد.

وی اظهار داشت: شهر شیراز 9 ایستگاه را پوشش می‌دهد، شرایط فارس از لحاظ جغرافیایی، شرایط بسیار سختی است و 450 ایستگاه در قالب 2 هزار و 700 فرستنده در فارس وجود دارد که نگهداری آن کار بسیار سخت و پیچیده ای هست.

الهه بهرامی