سرویس استان‌های هنرآنلاین: اعضای هیئت موسس انجمن هنرهای تجسمی فارس، در جلسه‌ای با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نقطه نظرات خود را در خصوص فعالیت انجمن هنرهای تجسمی مطرح و از سیاست‌های اداره کل مطلع شدند.

در این جلسه که حدود ٢ ساعت به طول انجامید، با حضور صابر سهرابی مدیرکل، مهدی رنجبر معاون هنری و کوشیار ضیایی کارشناس هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و ٩ نفر از اعضای هیات موسس انجمن برگزار و طی آن دغدغه‌های اعضای حاضر در جلسه؛ پیرامون فعالیت‌های پیش رو و مشکلات گذشته انجمن، مطرح شد و روند فعالیت انجمن‌های گذشته از جمله هنرهای تجسمی و سنتی فارس نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، ضمن اعلام حمایت صددرصدی خود از انجمن‌ها، بیان داشت: در صورت فعالانه عمل کردن اعضای انجمن و طراحی برنامه‌های فاخر در بخش‌های تخصصی که بصورت همیشگی برگزار شود؛ پیگیری خواهیم کرد تا ردیف‌های اختصاصی بودجه‌ای در سطح وزارتخانه را برای اینگونه فعالیت‌ها جذب کنیم و مصوب شود تا مسوول اجرای آن برنامه‌ها، خود انجمن به عنوان بازوی تخصصی اداره کل تعیین شود.

صابر سهرابی با بیان اینکه دو برنامه فاخر و بزرگ را می‌توان از طرف انجمن برنامه‌ریزی کرد و اداره نیز حمایت خواهد کرد؛ گفت: امیدواریم تمامی اعضاء کاملا همت کنند و با همکاری و همدلی در راستای تعریف و تدارک اینگونه فعالیت‌هایی که قادر است داشته‌ها و فرهنگ و هنر شهر و استان‌مان را معرفی و ارتقاء بخشد؛ تلاش و برنامه‌ریزی شود.

در ادامه مقرر شد تا طرح اصلاح انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس در راستای اساسنامه کشوری جدید انجام شود و یا همان اساسنامه جدید مورد بررسی و اجرا در آید و مورد رای گیری قرار گیرد، همچنین واگذاری نگارخانه وصال و فعالیت‌های آن به انجمن نیز مشخص شود تا امکانی برای ارائه فعالیت‌های هنری و دستاوردهای هنرمندان فراهم و به معرض دید عموم علاقه‌مندان برسد.

در پایان این نشست، اعضای حاضر، اولین جلسه حضوری خود را برگزار و به انتخاب نام انجمن و بررسی اصلاحات پیرامون آن و مباحث مرتبط با چگونگی سریع‌تر شدن روند ثبت اختصاص یافت و مقرر شد پس از انجام استعلام‌های لازم از اداره ثبت و وزارت فرهنگ و ارشاد؛ طی جلسه بعدی در این خصوص تصمیم گیری نهایی انجام گیرد.

الهه بهرامی