سرویس استان‌های هنرآنلاین، سفر به تاریک‌ترین نقطه جهان، سفر عکاس نجوم به دل تاریک‌ترین نقاط جهان؛ کویر طبس ،حلوان و ...  است.

مهدی حیدری راجع به ساخت این مستند بیان داشت: فیلم "سفر به تاریک‌ترین نقطه جهان" کار مستند بسیار سخت، دلهره‌آور، ترسناک و در عین حال جذابی بود که در آن با یک عکاس فعال در زمینه نجوم همراه شدیم.

وی ادامه داد: ما از یک مسیر طولانی و کویری عبور کرده و به تاریک‌ترین نقطه جهان در کویر حلوان طبس رسیدیم و در آنجا از بارش شهاب‌سنگ‌ها فیلمبرداری و عکاسی کردیم.

کارگردان آملی این مستند، از مواجهه با خطرات تیم خود در این کار  گفت:  البته در حین انجام کار با خطرات بسیاری مواجه شدیم،  مانند روبرو شدن با افعی شاخدار که از خطرناک‌ترین مارهای دنیا است و تنها در کویر ایران یافت می‌شود، یا حضور در مکان‌هایی که معتقد بودند در آنجا جن و ارواح وجود دارد!  یا گرگ‌ها و کفتارها و عقرب و رتیل که در آن مناطق به وفور یافت می‌شدند و لحظات رعب‌آوری را برای ما رقم زدند. همچنین در یکی از شب‌ها حدود یک ساعت از داخل رودخانه عبور کردیم تا به یک سد بزرگ و دست ساز به نام سد شاه عباسی در چشمه مرتضی علی طبس رسیدیم و فکر می‌کنم جزو اولین افرادی بودیم که چند شبی را در آن مکان‌ها مجبور به اُتراق شدیم و از کهکشان راه شیری و ستاره‌ها فیلمبرداری و عکاسی کردیم.

 تصویربردار این مستند عباس قاسم نژاد است و تهیه کننده آن شرکت آمارد فیلم و مجری این طرح، خانه عکس آمل  است. همچنین بخش‌هایی از این فیلم  در شهرستان  آمل در دست تولید قرار دارد.