سرویس استان‌های هنرآنلاین، آموزشگاه موسیقی دل‌شدگان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد، در شب‌های فرهنگی این شهر، میزبان مشتاقان برنامه‌های موسیقی است. به همین بهانه گفت‌‌وگوی کوتاهی با ایمان خسروی، مدیر آموزشگاه موسیقی دل‌شدگان به شرح زیر انجام داده‌ایم:

 

چه اهداف و انگیزه‌ای برای برگزاری چنین برنامه‌هایی داشتید؟

در شرایط خاص اقتصادی جامعه و فشارهای به وجود آمده بر مردم، وظیفه‌ هنرمندان است که در حد توان‌شان به کمک مردم بشتابند تا شاید بتوانند برای لحظاتی آن‌ها را از زیر فشار روانی موجود خارج سازند. به همین جهت این برنامه‌ها به‌صورت رایگان اجرا می‌شود و دیدن آن برای عموم آزاد است.

استقبال از چنین برنامه‌هایی چگونه بود و آیا به اهداف‌تان رسیدید؟

 فستیوال سازهای کوبه‌ای را هفته قبل و در تاریخ ۲۹ مرداد برگزار کردیم که با استقبال بی‌نظیری روبرو شد تا جایی که نه تنها صندلی خالی در سالن وجود نداشت، بلکه عده‌ای از تماشاگران ایستاده شاهد برنامه بودند که باعث شرمندگی بنده شد. البته چنین اتفاقی حاکی از آن است که مردم ما با فرهنگ و هنر بیگانه نیستند، بلکه شرایط اقتصادی سبب خالی بودن سالن‌های کنسرت خواهد شد.

photo_2018-08-26_11-15-51

لطفاً برنامه‌های شب‌های آتی را معرفی کنید.

دوشنبه ۵ شهریور کنسرت پیانو و آواز گروهی و نیز قطعاتی از هم‌نوازی پیانو و درامز، کاخن و دیگر سازهای کوبه‌ای برگزار خواهد شد که امیدوارم برنامه‌ای جذاب را به مخاطبین‌مان ارائه کنیم. ۱۳ شهریور نیز کنسرت دیگری با محوریت گیتار برگزار خواهد شد که در آن گیتارنوازی سلو، دوئت و کوارتت داریم و همچنین  قطعاتی از پیانو نوازی و برنامه‌های جذاب موسیقایی دیگری که مخاطبین را شاد کند.

 آیا رایگان بودن اجراها در کیفیت کار تأثیری داشته است؟

 البته سعی کردیم در تمام این برنامه‌ها استانداردها را رعایت کنیم و از بحث تخصصی و حرفه‌ای موسیقی دور نشویم، به همین خاطر بخش‌ها را جدا کرده‌ایم تا علاوه بر اینکه عامه‌پسند باشد و مردم لذت ببرند، خدای ناکرده دچار ابتذال هنری (نزول سطح کیفی و التقاط و کپی) نشویم.

آیا از جانب ارگانی حمایت شده‌اید و یا اسپانسری داشتید؟

خیر، هیچ‌گونه حمایتی از هیچ نهاد یا ارگانی وجود ندارد و البته هیچ کمکی هم نخواستم و نخواهم خواست. چرا که راضی نیستم منتی بر مردم وجود داشته باشد. اداره فرهنگ و ارشاد نیز به وظیفه طبیعی خود عمل کرده و سالن را در اختیار ما قرار داد. ضمن اینکه هیچ دعوتی از هیچ مقام مسئولی به صورت اختصاصی صورت نگرفته و نخواهد گرفت، زیرا معتقدم یک مسئول، ابتدا یک شهروند محسوب می‌شود و من نیز از همه شهروندان دعوت رسمی کرده‌ام و به هیچ عنوان صندلی ردیف اول را برای کسی خالی نگه نمی‌داریم، چون واقعاً برای‌مان مردم مهم هستند.

همکاری‌ها در اجرای این برنامه چگونه بوده است؟

 روزی که قرار بود فستیوال کوبه‌ای برگزار شود، رئیس محترم اداره ارشاد با من تماس گرفت و گفت که اگر امکان دارد، برنامه را  کنسل کنیم. من از ایشان دلیل این خواسته را پرسیدم و پاسخ دادند: فردی تماس گرفته و گفته که امشب به روایتی شب شهادت یکی از یاران امام حسین (ع) است. پرسیدم: آیا در تقویم رسمی درج شده و من غافل بودم؟ فرمودند: خیر ، ولی به صلاح هست کنسل کنید تا مشکلی پیش نیاید! در پاسخ به ایشان عرض کردم: این‌گونه رفتارهاست که باعث می‌شود هیچ ارگانی، حتی وظایف قانونی و موظفی خودش را در قبال اداره فرهنگ و ارشاد انجام ندهد، زیرا کسی نیست که حق این اداره را طلبکارانه بخواهد. همان شب -که به قول آن عزیز مجهول الهویه شب شهادت بود- در آمل کنسرت بسیار خوب پاپ برگزار شد که اتفاقاً مجوز هم داشت البته در بسیاری از شهرها نیز برنامه شادی برگزار شده بود، زیرا شب عید عرفه بود. خلاصه با جناب امام جمعه محترم و جناب فرماندار گرامی محمودآباد تماس گرفتم و این دو عزیز بزرگوار با حمایت تمام قد معنوی، فرمودند که برای شادی مردم، برنامه را برگزار کنیم. متاسفانه حتی برای برنامه‌هایی که رایگان برای مردم برگزار می‌شود نیز، برخی افراد، اگر از دستشان برآید، سنگ اندازی می‌کنند.

photo_2018-08-26_11-16-08

بازخورد چنین برنامه‌هایی را در جامعه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 بازخورد این گونه برنامه‌ها بسیار مثبت است و باعث ایجاد روحیه تعامل و ایجاد اتحاد شهروندی خواهد شد. بنابراین می‌توان در قالب همین برنامه‌ها، پیام‌های فرهنگ شهروندی و اصلاح شیوه زندگی را بیان کرد. همچنین برای هنرجویان آموزشگاه هم انگیزه بسیار خوبی ایجاد می‌شود تا با قدرتی مضاعف به ادامه مسیر بپردازند.

اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید.

 در پایان جا دارد از مدرسین محترم و پرتلاش آموزشگاه موسیقی دل‌شدگان تشکر ویژه‌ای داشته باشم که برای پیشرفت هنرجویان این آموزشگاه، خارج از ساعت کلاس، بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی، تمرینات جداگانه و گروهی داشته‌اند.