سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی رنجبر با اعلام این خبر افزود: فیلم  مستند " توران خانم " جدیدترین ساخته مشترک "رخشان بنی مجتبی میرتهماسب" است که به مهم‌ترین دیدگاه‌ها و عملکردهای فرهنگی سرکار خانم توران میرهادی، معمار نهاد کودکی ایران می‌پردازد.

وی در ادامه گفت: تماشای این فیلم بزرگ را از دست ندهیم. شاید در تمام طول عمرمان به اندازه این یک و نیم ساعت عمیق نگاه نکرده‌ایم.

مهدی رنجبر ضمن دعوت از علاقه‌مندان افزود: برای تهیه بلیت از خرید بلیت از طریق مراجعه به سایت هاشور؛ مراجعه حضوری به سینما تک غزل نیم ساعت قبل از شروع فیلم اشاره کرد.

بر پایه این گزارش، انجمن فیلم کوتاه شیراز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در ادامه برنامه نمایش هفتگی نمایش فیلم‌های بلند داستانی، کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان و با توجه به درگذشت بازیگر پیشکسوت و اسطوره سینمای ایران " عزت الله انتظامی"، با گرامیداشت یاد و خاطره آن هنرمند فقید، انجمن فیلم کوتاه شیراز ، در تاریخ دوشنبه ۲۹ مرداد  فیلم کوتاهی از برگزیده فیلم‌هایی که "عزت اله انتظامی " در آن‌ها نقش آفرینی داشته را به نمایش می‌گذارد و به این بازیگر همیشه ماندگار ادای احترام می‌کنند.

و در ادامه اکران عمومی مستند "توران خانم" جدیدترین ساخته، رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرتهماسب در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سینما  تک غزل طی روزهای؛ دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ ساعت ۱۹ و چهارشنبه ۳۱ مرداد ۹۷ ساعت ۱۷ به نمایش گذاشته می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای خرید بلیت یا از طریق مراجعه حضوری به سینما تک غزل و یا از طریق سایت هاشور، بلیت خریداری کنند.

توران میرهادی درباره این اثر گفته است: مادرم(نقاش و مجسمه ساز آلمانی) همیشه می‌گفت غم بزرگ را به کار بزرگ تبدیل کن بعد از فوت فرهاد برادرم در ١٧سالگی، برای زنده نگه‌داشتن فرهاد، مدرسه فرهاد را تأسیس کردم. رویکرد سازندگان  این فیلم که فیلم‌برداری آن از٢٢ مهرماه ١٣٩١ آغاز و تا واپسین روزهای حیات خانم " توران میرهادی " در پاییز ١٣٩٥ ادامه داشت، ثبت ویژگی‌های شخصیتی ایشان به‌ عنوان یک معلم نهادگذار در واپسین سال‌های عمر پُر بارِ ٨٩ ساله‌ی اوست.

توران میرهادی خالق نگرشی نو به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کودکان بود که پس از بازگشت به ایران به یاد و به نام برادر از دست‌رفته‌اش، کودکستان، دبستان و راهنمایی غیردولتی "فرهاد" (۱۳۵۹-۱۳۳۴) را بنیاد نهاد. بنیان‌گذاری دو نهاد ماندگار "شورای کتاب کودک" و "فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان" از دیگر کارهای ارزشمند اوست.

بعد از نمایش فیلم جلسه بحث و تحلیل پیرامون سینمای پرتره  برگزار می‌شود.

 

الهه بهرامی