سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن تسلیت به جامعه هنری و سینمای ایران با اعلام این مطلب گفت: پیکر این تهیه‌کننده و کارگردان که خدمات ارزنده‌ای به سینما و تلویزیون ایران کرده ساعت ٩ صبح شنبه ٢٧ مرداد از صحن مطهر آستان مقدس شاهچراغ(ع) برای انتقال به تهران تشییع شد.

صابر سهرابی که در طول درمان این هنرمند فقید بر بالین وی حاضر می‌شد؛ افزود: سیدضیاءالدین دری کارگردان و تهیه‌کننده آثاری نظیر "کیف انگلیسی" و "کلاه پهلوی" از چهره‌هایی بود که سال‌ها در خاطر مردم ایران برای آنچه که ساخت و به نمایش گذاشت می‌ماند و فقدان این هنرمند ضایعه بزرگی برای هنر کشور است.

وی همچنین درپی درگذشت استاد عزت الله انتظامی با تسلیت فقدان این بازیگر مطرح سینما و تئاتر کشور او را هنرمندی مردمی دانست که خود را وقف هنر و سینما و تئاتر کشور کرد.

سید ضیاءالدین دری صبح جمعه ٢٦ مردادماه جاری پس از تحمل بیماری و نارسایی کبدی و کلیوی در بیمارستان پیوند اعضا شیراز دار فانی را وداع گفت.

این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ایران به علت عفونت و ناتوانی در تحمل درد درگذشت؛ این هنرمند، ٢٧ تیرماه امسال در شرایطی کاملا اورژانسی به بیمارستان فوق منتقل شد که دوم مرداد ماه جاری پیوند کبد بروی او انجام شد؛ علت آن نارسایی مزمن کبدی، ضعف شدید عضلانی و به دنبال آن نارسایی کلیوی هم مبتلا شده بود که پس از جراحی و مراقبت‌های ویژه فوت کرد.

به گفته رئیس بیمارستان پیوند اعضای ابن سینا شیراز، علت فوت عفونت و ناتوانی در تحمل درد ذکر شد.

وی یادآور شد: ضیاء الدین دری پس از انجام پیوند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بود که در نهایت در بخش سی.سی. یو بیمارستان پیوند اعضا بستری شده و صبح جمعه دار فانی را وداع گفت.

نوید دری، فرزند این هنرمند سینما و تلویزیون هم با بیان اینکه پدرش ساعاتی پیش در شیراز چشم از جها فرو بست، اعلام کرد: پیکر ضیاءالدین دری برای تشییع و خاکسپاری به تهران منتقل می‌شود.

زمان و مکان تشییع و خاکسپاری و بزرگداشت ضیاءالدین دری به گفته فرزند وی به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

الهه بهرامی