سرویس استان‌‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در جریان این بازدید گفت: کسانی که از زندگی مدرن خسته شده‌اند از دیدار بافت تاریخی شیراز استقبال می‌کنند.

صابر سهرابی،  در عین حال خواستار سمت و سو یافتن شیوه واگذاری خانه‌های تاریخی این بافت شد و افزود: این اقدام باید به شیوه‌ای باشد که همه بتوانند به این کار وارد شوند و امکان سرمایه گذاری فرهنگی و هنری داشته باشند.

وی با این حال عنوان کرد: حتی کسانی که دارای سرمایه اندکی هستند هم باید بتوانند گوشه‌ای از کار را در بافت تاریخی برعهده بگیرند.

سهرابی موضوع یاشده را نیازمند نگاه شهرداری شیراز دانست و گفت: شیوه واگذاری به شکلی باشد که ما هم بتوانیم از این روند استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهرداری با این اقدام هنرمندان را به بافت تاریخی سوق می‌دهد، افزود: بدین شکل است که هنرمندان هم از این روند استقبال می‌کنند.

در ادامه این بازدید سعیدیان، مدیر پروژه اوراق مشارکت شهرداری شیراز به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این بخش پرداخت سپس مجتبی گواهی، مدیر دفتر تسهیل گری بافت تاریخی فرهنگی شیراز بخش سنگ سیاه هم گفت: بخشی از خانه‌های بافت تاریخی به کارهای فرهنگی و هنری از جمله نگارخانه ها و فرهنگسراها اختصاص می‌یابد و خانه‌های غیرمیراثی از نو ساخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه گستره این طرح ١٢هزار متر است، افزود: این خانه‌ها از شهرداری شیراز خریداری می‌شود و قابل واگذاری است.