به گزارش هنرآنلاین، به دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل،  جمعی از هنرمندان، اعضای گروه فرهنگ و هنر پنج، نمایندگان انجمن‌های هنری و فرهنگی و اصحاب رسانه این شهر در نشستی صمیمانه، مشکلات پیش روی فرهنگ و هنر در شهرستان،  به همراه درخواست‌ها و توقعات خود از مدیرکل جدید را مطرح کردند.

جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شده و سپس امیر امیرنیا، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد آمل ضمن خیرمقدم به مدعوین و مهمانان، به معرفی اهالی فرهنگ و هنر حاضر در جلسه پرداخت.

سپس هنرمندان و سایر مدعوین به بیان مسائل و معضلات پیش روی فرهنگ و هنر پرداخته و خواسته‌های خود را اعلام کردند.

 مشکلات خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، چاپ و نشر،  خوشنویسان، انجمن مد و لباس، تجسمی ، شعر و ادب و مسائل حوزه موسیقی از جمله واگذاری مراحل دریافت مجوز هنرمندان موسیقی آمل به نهادهای مرتبط در شهرستان و نیز برگزاری نخستین جشنواره ملی تار با نشان فرهنگ شریف توسط گروه پنج از جمله  مواردی بودند که در این نشست طرح شد.

مازندران

در ادامه این نشست، محمود شالویی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان و اهالی فرهنگ و نیز تبریک روز خبرنگار،  بر لزوم حضور خود در جمع هنرمندان تأکید کرده و جایگاه فرهنگیان و هنرمندان را برتر از این دانست که برای فعالیت‌های خود، درگیر گرفتن وقت برای دیدار با مسئولان فرهنگ و هنر شوند.

استفاده از ظرفیت‌های استان و  تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی  و هنری در مرکز استان، از جمله دیدگاه‌های مدیر کل بود که در این نشست صمیمانه مطرح شد.

همچنین تأکید بر نشست‌های تخصصی هنری با حضور مدیرکل ، از دیگر مواردی بود که قول آن  از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران، به هنرمندان آمل وعده داده شد.

مازندران