سرویس استان‌های هنرآنلاین: در نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز، ٢٣ نمایش از ١٤ استان سراسر کشور طی شش روز به رقابت پرداختند و در این رویداد هنری استان فارس با دو نمایش "مزون" و "پره‌ی پروانه پولادی " از شیراز و نمایش "سون سی" از کازرون مجموعا با سه نمایش حضور داشت که در پایان جشنواره گروه های نمایشی شیراز و کازرون با دریافت جوایز متعدد دست پر از اهواز بازگشتند.

"پره پروانه پولادی" با کاندیداتوری در پنج بخش و دریافت ۴ جایزه به عنوان نمایش برگزیده دوم جشنواره به جشنواره بین‌المللی فجر معرفی شد. این نمایش در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، سه کاندید بازیگری مرد، دو کاندید بازیگری زن، کاندید طراحی صحنه بود و موفق به دریافت جوایز کارگردانی دوم، نمایشنامه دوم ، بازیگری اول زن پریسا گلریز خاتمی، طراحی صحنه دوم گردید و کار برگزیده دوم جهت حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شناخته شد.

همچنین، نمایش سون سی با دریافت جوایز طراحی صحنه اول، بازیگری مرد سوم، کارگردانی سوم برای مجتبی راوش، نمایشنامه‌نویسی سوم برای علی دلپیشه، کاندیدای بازیگری زن فاطمه معطری، دیگر نمایش موفق فارس بود و نمایش مزون که در بخش نمایشنامه نویسی و بازیگری زن کاندید جایزه بود جایزه دوم زن را توسط پریسا درافشان دریافت کرد.

هیات داوران جشنواره متشکل از قطب‌الدین صادقی ، عطااالله کوپال و اصغر همت در بخش نمایش برگزیده به اتفاق آرا نمایش "مسجد سلیمان" را به عنوان نمایش برگزیده اول و نمایش پره‌ی پروانه پولادی به عنوان برگزیده دوم و ریتالین به عنوان رتبه سوم  به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

موضوع نمایش‌های نخستین جشنواره تئاتر اهواز، "نفت" بود و طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، این جشنواره در سال آینده با موضوع "آب" و به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

 

الهه بهرامی