سرویس استان‌های هنرآنلاین: کوشیار ضیائی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در شش نگارخانه طی هفته جاری به ذکر آن‌ها پرداخت.

وی گفت: در نگارخانه "رومی" از هفته گذشته نمایشگاهی از خط نوشته مصطفی کشفی با عنوان "ای دوست" برپا شده که امروز ٣٠ تیرماه به پایان خواهد رسید.

کارشناس مسئول هنرهای تجسمی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: نگارخانه "جم" در میدان اطلسی به سمت میدان ابوالکلام، نیز نمایشگاهی را با نام "بی‌هویتی و بی‌هدفی انسان معاصر" از نقاشی و تصویرسازی حمیدرضا دایر کرده است.

ضیائی اظهار داشت: سومین نگارخانه‌ای که از هفته پیش نمایشگاه "بدون عنوان" از نقاشی‌های حامد جعفری را به نمایش گذاشته است " نگارخانه نارنج "  است که از  ٢٢تیر تا ٩ مرداد٩٧ هر روزه به‌جز جمعه‌ها و روزهای تعطیل رسمی از ساعت ١٧ تا ٢١ در معالی آباد، مجتمع تجاری آفتاب، ط٣، واحد٥١٢، جهت بازدید عموم مهیا است. نگارخانه "پیرسوک" نیز نمایشگاهی با عنوان  "کوه ما" از نقاشی‌های حنانه جالو را از  ٢٩تیرماه تا ٩مرداد٩٧ و ساعت ١٩ تا ٢٣ در خیابان رودکی، انتهای ک٤، کوچه٣٨، میزبانی می‌کند.

مسئول نگارخانه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در "نگارخانه تاروپود" نمایشگاه "خط و خیال" را که نقاشی‌های مریم شیرازی است و از ٢٩ تیر تا ١٠ مرداد٩٧ و نگارخانه در "سروناز" نیز  نقاشی گروه ذهن‌های خلاق به مدیریت محمد مافی بنی اسدی از ٢٩تیر تا ٤مرداد٩٧، برای بازدید عموم برقرار خواهد بود.

ضیایی پس از معرفی نمایشگاه‌های هفته اعلام کرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن حمایت از مراکز دارای مجوز، از تمام علاقه‌مندان ورود به بخش اقتصاد هنرهای تجسمی و تأسیس نگارخانه خواست قبل از انجام مراحل اجرایی نسبت به هماهنگی با این اداره کل اقدام نمایند.

ضیائی در پایان بیان داشت: نگارخانه جدید ارغوان پس از طی مراحل لازم، به‌زودی به مجموعه نگارخانه‌های شیراز اضافه خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، به‌زودی انجمن هنرهای تجسمی استان، دور جدید فعالیت خود را با اساسنامه کشوری آغاز خواهد کرد. در همین راستا پس از رایزنی با هنرمندان مختلف طی هفته‌های جاری، جمعی از هنرمندان تجسمی به‌زودی دور جدید فعالیت انجمن را با انتخاب گروه ١١ نفره مؤسسین رقم خواهند زد.

 

الهه بهرامی