به گزارش هنرآنلاین، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان  اعلام کرد: دولت تدبیر و امید با توجه به خواسته مردم جنوب کرمان، سینماهای این منطقه را که بیش از یک دهه تعطیل بودند؛ فعال نمود.

وی  افزود: با توجه به اسقبال مردم جنوب استان کرمان از سینما و علاقه‌مندی بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش سینما، در این دولت، سینماهای جنوب کرمان به بخش خصوصی واگذار شد.

این مدیر فرهنگی  یادآور شد: در جنوب کرمان سینماهای ثابت در شهرستان‌های جیرفت و کهنوج با ۷۲۶ صندلی و سینماهای سیار در شهرهای درب بهشت، رودبارجنوب، عنبرآباد و قلعه گنج در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از فیلم‌های اکران شده در سینماهای جنوب کرمان، بیان داشت: با راه اندازی مجدد سینماهای این منطقه در دولت تدبیر و امید، بیش از ۵۰ فیلم اکران شده است که استقبال کم نظیر شهروندان را به همراه داشته است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: در جنوب کرمان، فیلم به وقت شام بیشترین فروش را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به علاقه شهروندان جنوب کرمان به حوزه فیلم و سینما، افزود: طرح چهارشنبه‌های سینمایی جنوب کرمان با اکران فیلم‌هایی در برخی مساجد این منطقه در حال اجرا است که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه به آموزش رشته‌های هنری در جنوب استان همواره توجه ویژه‌ای می‌شود، افزود: موسسه آرمین فیلم جیرفت، در زمینه آموزش و ساخت فیلم فعالیت دارد که توانسته با انجام فعالیت‌های سینمایی موثر، گام مهمی در شناساندن سینما و فعالیت‌های سینمایی در منطقه بردارد.

وی با اشاره به علاقه مردم جنوب کرمان به سینما و فعالیت‌های سینمایی، تصریح کرد: راه اندازی سینما در جنوب کرمان توانسته، در ارتقاء فرهنگ موثر باشد.

اسحاقی با اشاره به پتانسیل‌های جنوب کرمان بیان داشت:حمایت از بخش خصوصی، آموزش هنرمندان و فیلم سازان، برگزاری جشنواره‌ها و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری  از جمله برنامه‌هایی هستند که شکوفا کردن پتانسل هنری این منطقه را به دنبال دارند.

وی توسعه و تجهیز سینماهای جنوب کرمان را از برنامه‌های آتی اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب خواند و بیان داشت: توجه به حوزه سینما در جنوب کرمان می‌تواند این منطقه را به قطب سینمای جنوب شرق کشور تبدیل نماید.