سرویس استان‌های هنرآنلاین، اسماعیل تبادار، استاندار فارس به همراه ابراهیم فروزانی، معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری و صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آخرین شب اجرای نمایش گروه تئاتر معلولان جسمی باران با موضوع "راز درخت مقدس" حضور یافت و با خرید تعدادی از کتاب‌های دکتر شفیعی کدکنی با عنوان " کیمیای هستی" مبلغ پنج میلیون تومان را برای رونق هر چه بیشتر این هنر و یاری رساندن به جامعه معلولین، اهداء کرد.

بر اساس این گزارش، گروه تئاتر و کنسرت موسیقی "راز درخت مقدس" این نمایش را به نویسندگی داوود کیانیان و طراحی و کارگردانی حمید کیانیان از ۱۰ تا ١٦ تیرماه با هنرنمایی معلولان جسمی در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس به روی صحنه برده که بازیگرانی چون مریم شمس، مریم سلیمان خواه، ملیحه همایونی، شهاب مهدیزاده، مرتضی جوانشیر، ریحانه دشتکی، زهرا باباجانی، شیما اسکافی، طیبه صداقت و زهرا چاهی، همراهی می‌کردند.

مهندس اسماعیل تبادار، استاندار فارس پس از دیدن نمایش "راز درخت مقدس" در سخنانی با اشاره به توانمندی‌های معلولان در حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی و هنری گفت: هنر تئاتر مانند سایر هنرها ابزاری برای توان‌بخشی به معلولان محسوب می‌شود که به همین دلیل حمایت و تقویت آنان در این حوزه لازم و ضروری است.

وی با تقدیر از اجرای خوب گروه تئاتر و کنسرت موسیقی "راز درخت مقدس" افزود: به رغم اینکه برخی فکر می‌کنند ناتوانی جسمی عیب قلمداد می‌شود، اما امروز معلولان نشان دادند پشت این معلولیت جسمی اندیشه و اراده‌ای بزرگ نهفته است.

استاندار فارس ادامه داد: اندیشه بزرگ در ظاهر نهفته نیست بلکه در باطن نهفته است و معلولان این موضوع را ثابت کردند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین از دست‌اندرکاران برگزاری تئاتر راز درخت مقدس تشکر کرد و یادآور شد: خوشبختانه بر اساس گزارش‌های ارائه شده مردم فرهنگ دوست فارس استقبال خوبی از این نمایش داشته‌اند که این استقبال جای تقدیر دارد.

 

الهه بهرامی